Råttproblems :P

Minni-Borg

Trådstartare
Jag har två råttor som bara skiter eller pissar när man tar upp dom, typ direkt :/
Detta är skitjobbigt!! Är det nåt de gör eller e de nåt fel?
Vad skall ja göra för att förhindra detta?

Sv: Råttproblems :P

Kan det vara typ stresstoabesök, att de blir stressade när de lyfts upp? Isf är det bara att träna och hoppas på det bästa...

Sv: Råttproblems :P

Har de precis vaknat när du tar upp dem? Det märkte jag på mina råttor att om jag tog upp dem när de var nyvakna så kissade de nästan alltid. Så jag började låta dem vakna till lite mer inne i buren innan jag tog upp dem, så att de fick tid att kissa i lugn och ro, och då försvann problemet.

Liknande trådar

R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 227
Senast: hastflicka
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 318
Senast: Bison
·
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
5
· Visningar
526
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 156
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ofräsch häst?
  • Dressyrsnack nummer 18