Reagerar vid knät!

Mysaan

Trådstartare
Red i dag i paddocken. Förra gången jag gjorde det var han som en rodeo häst och bocka och fixa som sjutton. I dag gick det bättre men inte bra. Vänster varv gick jättebra och han travade på i ganska lugnt tempo. I höger varv fungerade ingenting och efter att försökt få honom att travar i höger varv några gånger så kastar han sig i ena hörnet rakt in i staketet.

Skrittade av honom och han var precis som vanligt. Sadlade av i paddocken för jag vart riktigt orolig. Palperade ryggen och ingen reaktion. Kände på vänster bakben som han haft problem med innan och ingen reaktion. Men när jag palperade höger bakknä på insidan så lyfte han lite på hoven piskade ilsket med svansen och surade. Alltså något knas där.

Fick jättedåligt samvete för att jag försökt rida honom. :cry:
Men nu är frågan vad kan detta vara??? Funderar på att låta honom vila några dagar och sedan kolla/palpera igen innan jag kontaktar vet.

Tror ni att detta kan ha uppkommit för att vi ridit mycket i paddocken och den är lite liten??? Någon som vet vad detta kan vara???
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 160
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 088
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 161
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 138
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp