Reaktion på höbyte

Jag tycker tvärt om. Rejäla storbalar i 400 kg-klassen, hårt pressade är klart bäst. Är gräset ordentligt torrt när det pressats så går INGEN fukt in i de balarna vid lagring. Möjligen att yttersta centimetrarna tar stryk av luftfuktigheten, men inte resten.
Däremot småbalar har lätt att bli dåliga, just eftersom det i vårt klimat är fuktig luft nästan hela året nuförtiden.

Det beror nog mycket på vart man bor. Jag har bara haft häst där det inte varit särskilt fuktigt, och antingen hyfsat långa vintrar med minusgrader eller medelhavsklimat. Numera bor jag i Göteborg (utan häst) och klimatet här skulle kanske kunna ge de problem du beskriver, men inte klimatet jag är van vid.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 632
Senast: Lhas
·
Ekonomi & Juridik Sommaren 2014 åkte vi ut och hälsade på en kollega till min mamma då möttes vi av 3 hästar som var gravt undernärda, när vi frågade om...
2
Svar
22
· Visningar
4 899
Senast: exotic
·
Hästmänniskan I ett hyreskontrakt för stallplats där även foder ingår, kan det betraktas som kontraktsbrott att endast tillhandahålla otjänligt hö...
2
Svar
25
· Visningar
2 698
Senast: Anna_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp