Reaktion på uniformsbyxor

MissFideli

Trådstartare
Jag verkar reagera på mina uniformsbyxor. Troligen ihop med värmen, jag blir jättesvidig på låren. Har fått kortisonsalva att smörja med, men det är ju inte hållbart i längden känner jag.
Det är 65% polyester, 35% bomull i dom.

Jag har aldrig reagerar på kläder förr, så jag vet inte riktigt vad jag ska leta efter i form av material? De måste vara svarta och gärna inte för täta. Det kan bli uppåt 45 grader i våra bussar och vi sitter ju på stoppade säten hela dagarna. Hellre kalasbyxor under när det blir kyligare än täta byxor nu, känner jag.

Får jag välja, gärna lite kostymaktigt med vidare ben. Byter arbetsgivare i november och självklart har den nya mörkblå uniform och inte svart... Jag älskar vidare kostymbyxor och kan ha dom privat då, med.

Hjälp?
 
HM har ett par slacks visserligen inte vida ben men är tights utan att sitta hårt på lite mer åt kostym hållet. De har jag köpt ochhar på jobbet då vi ska vara uniformsenliga. Väldigt sköna tycker jag och inte så hemskt dyra. Kan vara värt för dig att gå dit och prova ett par tänker jag :)

Känns som att gå runt i mysbyxor utan att det är mysbyxor :)
 
Hmm, Jag har inga konkreta idéer på byxor, men gällande materialet vill du bort ifrån polyester. Helst bomull eller linne eller annat icke-plastigt material är det bästa för huden.

Anade nästan att det var polyestern som troligen ställde till det. Men inte enkelt att hitta byxor utan polyester idag, märker jag. Linne är skönt, men blir nog för skrynkligt.
Är det 100% ickepolyester som gäller, eller kan det räcka med att minska bara?
 
HM har ett par slacks visserligen inte vida ben men är tights utan att sitta hårt på lite mer åt kostym hållet. De har jag köpt ochhar på jobbet då vi ska vara uniformsenliga. Väldigt sköna tycker jag och inte så hemskt dyra. Kan vara värt för dig att gå dit och prova ett par tänker jag :)

Känns som att gå runt i mysbyxor utan att det är mysbyxor :)

Får bli en tur till Täby C nästa vecka då. HMs hemsida vill inte samarbeta med mig alls, men ska kolla!
 
Anade nästan att det var polyestern som troligen ställde till det. Men inte enkelt att hitta byxor utan polyester idag, märker jag. Linne är skönt, men blir nog för skrynkligt.
Är det 100% ickepolyester som gäller, eller kan det räcka med att minska bara?
Ingen aning om kombinationen finns i byxor, men jag har ett par klänningar och en top i 95% viskos och 5% elastan. Jättesköna och blir inte det minsta skrynkliga!
 
Hittade ett par byxor på Cellbes som jag köpte, bra pris.
Använt 2 dagar nu och har i princip inte ont i huden alls. Jag smörjer fortfarande med kortison 1 gång/dag, men det har inte hjälpt fullt ut tidigare så jag antar att det är bättre. Får se när den riktiga värmen kommer!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp