Recept på orm?

Är väl den moraliska aspekten med tanke på antalet gästarbetare som dött under byggandet av arenor till kommande VM i Quatar.
Min kollega blev erbjuden ett jobb som "säkerhetsansvarig" i Qatar, inte i samband med VM utan med andra byggen. Han tackade nej på studs. De erbjöd honom då det dubbla i lön mot vad han först fick erbjudande om. Han tackade nej igen, trots att det rörde sig om många hundratusen i månaden.

Han förklarade att det inte var värt pengarna, han har varit mycket i Qatar och sett saker på byggarbetsplatserna som man inte kan föreställa sig här.
Pakistanska/indiska gästarbetare i tusentals, som arbetar i 50-gradig värme från tidig morgon till sen natt. Arbetare som befinner sig 200 våningar upp utan någon som helst skyddsutrustning. Arbetare som trillar ner från lika höga höjder, kropparna slängs i husgrunder som man sedan gjuter betong över.
Arbetare som ber om humana villkor? Haha. Sparka idioten som tror att han ska få rast och vatten, ta in nästa som står på tur bara.

Att vara säkerhetsansvarig i ett sånt land är säkerligen en ren mardröm.
 
Min kollega blev erbjuden ett jobb som "säkerhetsansvarig" i Qatar, inte i samband med VM utan med andra byggen. Han tackade nej på studs. De erbjöd honom då det dubbla i lön mot vad han först fick erbjudande om. Han tackade nej igen, trots att det rörde sig om många hundratusen i månaden.

Han förklarade att det inte var värt pengarna, han har varit mycket i Qatar och sett saker på byggarbetsplatserna som man inte kan föreställa sig här.
Pakistanska/indiska gästarbetare i tusentals, som arbetar i 50-gradig värme från tidig morgon till sen natt. Arbetare som befinner sig 200 våningar upp utan någon som helst skyddsutrustning. Arbetare som trillar ner från lika höga höjder, kropparna slängs i husgrunder som man sedan gjuter betong över.
Arbetare som ber om humana villkor? Haha. Sparka idioten som tror att han ska få rast och vatten, ta in nästa som står på tur bara.

Att vara säkerhetsansvarig i ett sånt land är säkerligen en ren mardröm.

Var på en föreläsning om detta i Almedalen för några år sedan. Det är verkligen slavarbete i modern tid, 6500 "gästarbetare" döda hittills.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska egentligen testa lite olika brusreducerande hörlurar men det känns som om tiden rinner lite i väg och kanske skulle jag ha lite...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 639
Senast: Enya
·
Mat Ännu en recepttråd, den med kladdkaka var ju en guldgruva och insåg att det finns en annan väldigt god liten en som jag skulle kunna bli...
Svar
9
· Visningar
783
Mat Har ni något gott recept på någon god dressing eller sås som är snabb och lätt att göra, som är mild och som inte innehåller en massa...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 914
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 929
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp