Recept på orm?

Råkade klicka snett och fick upp detta inlägg som jag då i någon sekund tolkade som nästa inlägg i diskussionen om människokött.. 😆🙈
 

Bifogade filer

  • 0C13D81C-0171-421C-AEEB-6E119D794104.jpeg
    0C13D81C-0171-421C-AEEB-6E119D794104.jpeg
    52,7 KB · Visningar: 103
Men eftersom du inte tycker det ska bäras så är ju alternativet att slänga. Hur tänker du kring det ur miljösynpunkt då?
Man kan ju äta det utan att skriva om det.

Känns lite överdrivet att dra fram miljön i det hela, det är ju inte så att planeten havererar för att någon slänger en bit kött.
 
Man kan ju äta det utan att skriva om det.

Känns lite överdrivet att dra fram miljön i det hela, det är ju inte så att planeten havererar för att någon slänger en bit kött.
Va?

Kappor eller skinnjackor som är fullt funktionsdugliga ska man äta :confused:

Du skrev till mig att man får göra som man vill utefter etik om jackor tex, och jag frågade då att alternativet till att använda dem är ju att slänga, jag frågar då om miljöaspekten i det hela, vilken blir förkastligt, att slänga bra saker för att köpa nytt, och du tycker miljöaspekten är överdriven??
 
Va?

Kappor eller skinnjackor som är fullt funktionsdugliga ska man äta :confused:

Du skrev till mig att man får göra som man vill utefter etik om jackor tex, och jag frågade då att alternativet till att använda dem är ju att slänga, jag frågar då om miljöaspekten i det hela, vilken blir förkastligt, att slänga bra saker för att köpa nytt, och du tycker miljöaspekten är överdriven??
Se svaren ovan.
 
Det finns en tråd om vegetarisk mat och den låter man få handla just om det utan att vädra personliga åsikter och livsstilsval i den.

Kan inte trådar om köttätande och recept få vara lika befriade från sånt?

Det är väl bara att starta en tråd i köttets varande eller icke varande i kosten om man nu vill diskutera det.
Moderator kanske vill göra en utbrytning från den här tråden och ta med inlägg om skinnjackor mm?
 
Det finns en tråd om vegetarisk mat och den låter man få handla just om det utan att vädra personliga åsikter och livsstilsval i den.

Kan inte trådar om köttätande och recept få vara lika befriade från sånt?

Det är väl bara att starta en tråd i köttets varande eller icke varande i kosten om man nu vill diskutera det.
Moderator kanske vill göra en utbrytning från den här tråden och ta med inlägg om skinnjackor mm?
Fast det första inlägget om att inte äta kött handlade bara om att göra folk uppmärksamma på att det KAN skapa efterfrågan att göra folk nyfikna. Vilket då drog igång folk... så gillar man inte att trådarna handlar om fel saker så kan man själv också låta bli att själv diskutera det som man inte vill att tråden ska handla om. It takes two to tango liksom
 
Fast det första inlägget om att inte äta kött handlade bara om att göra folk uppmärksamma på att det KAN skapa efterfrågan att göra folk nyfikna. Vilket då drog igång folk... så gillar man inte att trådarna handlar om fel saker så kan man själv också låta bli att själv diskutera det som man inte vill att tråden ska handla om. It takes two to tango liksom
Tråden var väl en recepttråd på något som går under kategorin kött?

Skulle en tråd om korvrecept väcka samma fasa för att folk ska börja konsumera korv mer?
 
Tråden var väl en recepttråd på något som går under kategorin kött?

Skulle en tråd om korvrecept väcka samma fasa för att folk ska börja konsumera korv mer?
Orm hör till det som man inte bör äta utan att vara noga, (nu tycker jag TS lyfte djurskyddsaspekten bra). Aktuella arter är listade enl CITES - vilket innebär att de både är hotade och föremål för omfattande handel. Att inte blint dela recept anser jag vara sunt i en sådan situation.

Likadant som jag hoppas att det skulle höjas varnande fingrar om någon här tänkte äta t.ex. gödkalv eller gåslever eller köpa sig en ny persianpäls, biljetter till fotbolls-VM eller pashmina sjal. Jag minns en tråd om diamanter som blev en ögonöppnare (vilket då inte var den trådskaparens syfte).
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska egentligen testa lite olika brusreducerande hörlurar men det känns som om tiden rinner lite i väg och kanske skulle jag ha lite...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 639
Senast: Enya
·
Mat Ännu en recepttråd, den med kladdkaka var ju en guldgruva och insåg att det finns en annan väldigt god liten en som jag skulle kunna bli...
Svar
9
· Visningar
783
Mat Har ni något gott recept på någon god dressing eller sås som är snabb och lätt att göra, som är mild och som inte innehåller en massa...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 914
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 929
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp