Bukefalos 28 år!

Recept sidor för glutenfritt?

Inglorion

Trådstartare
Tjosan!

Efter att ha mått dåligt (det där var en underdrift som hette duga, har knappt klarat av att ta mig ur sängen :crazy: ) efter den senaste antibiotika kuren, med blodprov som som är helt ok (förutom Eosonophils som var förhöjt), kör jag nu en time out i två veckor.

Har inte lagat mat själv sedan jag flyttade hit (dyrt att köpa ingredienser och äta ute är billigt, dåliga kök har vi också), så egentligen vet jag inte vad jag stoppar i mig. Så nu kör jag gluten, palm olja och mjölkfritt i två veckor.

Har lyckats göra bovete pannkakor och svampsås med potatis än så länge. Men undrar om någon har något bra tips på någon sida med glutenfria recept? Eller rent av tips på något gott att göra som inte kostar för mycket? Jag har dock ingen ugn, så det måste kunna kokas eller stekas (på våran olagliga portabla induktions häll :angel:).

Efter några dagar på nuvarande diet har jag energi för första gången på några månader :love: känns som att jag ligger på runt 65% i jämförelse med typ 20% dem senaste sex veckorna (och runt 40% dem två månaderna innan det). Det går år rätt håll, jag kanske får fira 30 års dagen med lite energi istället för under täcket!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 470
Senast: s957
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 178
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 993
Senast: MiaMia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
679
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp