- Svar: 42
- Visningar: 4 325
Polisen i Motala fick under fredagskvällen in några ovanliga larm – alla med en gemensam nämnare: en man till häst.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Uppfattade du att han red runt Vättern? Den lilla pölen som är vår näst största sjö. Med tre hundar. På stora trafikerade asfaltvägar.Distansritt är långa sträckor och def inte över på några minuter?
Jag syftade inte på mannen jag syftade påUppfattade du att han red runt Vättern? Den lilla pölen som är vår näst största sjö. Med tre hundar. På stora trafikerade asfaltvägar.
En distanstävling tar flera timmar att rida, varje delsträcka är 2-4 mil.Men en tävling tar inte lång stund att rida. En ritt tar några minuter. Det här är ju långa sträckor.
På asfalt? 100 sträcka? 30 mil långt?En distanstävling tar flera timmar att rida, varje delsträcka är 2-4 mil.
Såklart inte men det var värmen som diskuterades.På asfalt? 100 sträcka? 30 mil långt?
Då har du även flera kontroller av hästarna och de är i kondition.Såklart inte men det var värmen som diskuterades.
Asfalt förekommer och är inte alls så farligt att rida på som många tror om man vänjer hästen vid hårt underlag. Ingen rider 30 mil på en dag, 16 mil är längsta klassen.På asfalt? 100 sträcka? 30 mil långt?
Jag har fullt förtroende för de som tränar och tävlar distansritt. Dessutom så är det ju regelbundna kontroller på tävlingarna där hästarna kontrolleras. Det är liksom inte jämförbart med personen i artikeln som verkar sakna både kunskap och empati för sina djur.Asfalt förekommer och är inte alls så farligt att rida på som många tror om man vänjer hästen vid hårt underlag. Ingen rider 30 mil på en dag, 16 mil är längsta klassen.
Nä, det är såklart stor skillnad. Men folk verkar tro att trav och galopp på asfalt och varmt sommarväder = djurplågeri.Jag har fullt förtroende för de som tränar och tävlar distansritt. Dessutom så är det ju regelbundna kontroller på tävlingarna där hästarna kontrolleras. Det är liksom inte jämförbart med personen i artikeln som verkar sakna både kunskap och empati för sina djur.
Jag lärde mig en gång i tiden att asfalt är bättre än hårda grusvägar då asfalt sviktar mer.Nä, det är såklart stor skillnad. Men folk verkar tro att trav och galopp på asfalt och varmt sommarväder = djurplågeri.
Asfalt är dock halare än grusväg, även om den sviktar. Så med skydd häst behövs något som ger fäste om man ska rida snabbare än jogg. Har jag fått lära mig.Jag lärde mig en gång i tiden att asfalt är bättre än hårda grusvägar då asfalt sviktar mer.
Lyrestaddamen gränsar alltid till förtal. Det är ju bra att någon står upp för djuren. Skickar en slant till henne några gånger om året.Mannen fick godkänt att fortsätta sin resa men vart tvungen att lämna in planering och tydliga stopp, rastplaster för vila för djuren.
Hästen som omhändertogs lämnades tillbaks
Vet ej om han fortsatte med turen sen dock.
@Nota tror att allt är borta från Lyrestads fb sida för att det gränsade till förtal. (personligen tyckte jag dock det kunde stå kvar)
Ja jag hejar också på henneLyrestaddamen gränsar alltid till förtal. Det är ju bra att någon står upp för djuren. Skickar en slant till henne några gånger om året.
Okej det förklarar saken. Jag tyckte dock mest hon delade artiklarna men kommentarerna till kanske var på den nivånMannen fick godkänt att fortsätta sin resa men vart tvungen att lämna in planering och tydliga stopp, rastplaster för vila för djuren.
Hästen som omhändertogs lämnades tillbaks
Vet ej om han fortsatte med turen sen dock.
@Nota tror att allt är borta från Lyrestads fb sida för att det gränsade till förtal. (personligen tyckte jag dock det kunde stå kvar)
Han fick ju behålla den vad jag lästNån som vet nåt om läget med hästen Galant? Bor nära denne otrevlige typ och tycker inte det känns trevligt alls. Åkte förbi stället han är skriven på men såg bara tre varmblod av något slag i en hage
Fundersam eftersom jag inte sett hästen där han är skriven.Han fick ju behålla den vad jag lästläste hela domen förut
![]()
https://www.mvt.se/nyheter/motala/a...rxzIhTOEMFGdQcThI8_aem_3NFSP392K5EReePGfUfgtwFundersam eftersom jag inte sett hästen där han är skriven.
Läs själv då. Den är åter till honom. Sen om han har den hemma inte vet jag.Fundersam eftersom jag inte sett hästen där han är skriven.