- Svar: 13
- Visningar: 1 044
Trots att hästen fått ett 10 centimeter långt sår på ena benet tillkallades ingen veterinär. Istället både reds och tränades hästen. Nu åtalas två kvinnor vid Varbergs tingsrätt för djurplågeri.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blir man åtalad är det nog inget skrapsår?Hur djupt var såret? Var hästen halt? Hur reds och tränades den? Rätt stor skillnad på ett ett skrapsår och rejält sår som hade behövts syd liksom? Låter liksom rätt konstigt att ingen skulle förstå att hästen behövde veterinär förrän 1,5 vecka efter om det var ett rejält sår?
Särskilt när det var en hästtandläkare (som också är utbildad veterinär.) som påpekade att hästen behövde vård. Det var knappast i onödan.Blir man åtalad är det nog inget skrapsår?
Jag har ingen aning, därför jag frågade. Känns väldigt främmande och konstigt i min värld att rida och träna en häst med ett stort öppet sår. Den borde haft ont av det och varit halt tänker jag?Blir man åtalad är det nog inget skrapsår?
Ingen har väl påstått det var i onödan?Särskilt när det var en hästtandläkare (som också är utbildad veterinär.) som påpekade att hästen behövde vård. Det var knappast i onödan.
Finns gott om hästägare utan basic kunskap om häst, på min tid var det mycket yngre tjejer som fått låna eller köpt en billig travare. Varken kunskap eller pengar fanns. Vet inte om det är bättre överlag nu?Hur djupt var såret? Var hästen halt? Hur reds och tränades den? Rätt stor skillnad på ett ett skrapsår och rejält sår som hade behövts syd liksom? Låter liksom rätt konstigt att ingen skulle förstå att hästen behövde veterinär förrän 1,5 vecka efter om det var ett rejält sår?
Beror på var såret sitter men inte behöver hästen bli halt för att ändå ha ont.Jag har ingen aning, därför jag frågade. Känns väldigt främmande och konstigt i min värld att rida och träna en häst med ett stort öppet sår. Den borde haft ont av det och varit halt tänker jag?
Jo det finns det absolut men kan det verkligen finnas folk som tex rider låt säga en häst som har ett 10 cm gapande sår och är halt menar du?Finns gott om hästägare utan basic kunskap om häst, på min tid var det mycket yngre tjejer som fått låna eller köpt en billig travare. Varken kunskap eller pengar fanns. Vet inte om det är bättre överlag nu?
Ja såklart beror det på var såret sitter. Jag vill veta mer om detta. Hoppas någon vet någotBeror på var såret sitter men inte behöver hästen bli halt för att ändå ha ont.
Ah, jag tyckte ditt inlägg lät som att du ifrågasatte huruvida anmälan var befogad.Ingen har väl påstått det var i onödan?
Ja det finns. Medvetet och omedvetet. En del märker tex inte att en häst är halt.Jo det finns det absolut men kan det verkligen finnas folk som tex rider låt säga en häst som har ett 10 cm gapande sår och är halt menar du?
Nej absolut inte. Jag var nyfiken på skadan.Ah, jag tyckte ditt inlägg lät som att du ifrågasatte huruvida anmälan var befogad.