Redo att lastas! *Bilder*

CarelessWhisper

Trådstartare
Jag skulle vilja se bilder på era hästar/ponnyer när de är redo att lastas.

Alltså med den utrustning ni har på dem i transporten.
(Transportskydd, täcke m.m.)

:)

Sv: Redo att lastas! *Bilder*

My horse ready to go:D Skulle på en utlandstävling, det är därför hon har sverige saker hehe;)
n531391217_703878_4218.jpg

Är det superglansiga hovar eller är det något på dom?

såhär ser Blessing ut nyss framkommen till banan inför start.. :banana:
(täcket ska bytas till ett svart m rosa kanter)

stardusttransport.jpg

Bäbis. Oskodd så det behövs inga skydd osv. Går på snällt gör hon också (eller gjorde då iaf, dags att prova igen eftersom vi ska på utställning om fyra veckor).

Den gamla åker också utan om hon är oskodd (fast med svansskydd). Med skor så har hon Professionals Choice skydd och boots runt om. Hon gillar inte transportskydd.

Har inga bilder på min i sin "transport-mundering" men hon har också sådana där transportskydd, från Kingsland. Sedan nu i vintras när hon åkt har hon åkt i blått fleecetäcke + Amigo 150 g blått thermotäcke (klippt häst kan väll tilläggas :p ) . Ibland åker hon dock i de gamla slit och släng transportskydden, av kortare modell som är från Börjes. Hon verkar trivas bättre med de en höga skydd. Sedan ska jag införskaffa ett svansskydd också.

Sommartid:
2123511490059748183S600x600Q85.jpg

2261450570059748183S600x600Q85.jpg

Han har även ett svansskydd (det syns inte på bilderna :p)

Vintertid : Skydd + Täcke (vilket täcke beronde på väder och vart vi ska)

mina pluttar åker oxå "nakna"! de kan väl hålla reda på sina fötter själv, eller?:D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
443
Senast: Anna-Bella
·
Hästmänniskan Hej, jag är 13 år och älskar hästar. Och jag vill Så gärna ha en egen ponny. Men jag vet inte om jag är redo för en egen ponny. Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 255
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 313
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
464
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka