Reduktionsplikten sänks?

Till vilken nivå tror ni att reduktionsplikten på diesel sänks från nuvarande 30,5%

  • 26-21%

  • 20-14%

  • 13-6%

  • 5-0%

  • Ingen sänkning


Resultat syns endast efter röstning.
Vilka är dom?

Och vi kommer med största sannolikhet få betala böter till EU, vilket kommer att ta hårt på skattepengarna. Varifrån skall dessa pengar tas? Skolan? Vården?
I flashen stod det bara reduktionplikten sänks till 6% och att det för diesel skulle enligt partiernas uträkning motsvara 5,50kr per liter. Vi får väl veta mer ikväll.

Å det blev det som jag förutsåg i min omröstning ovan i denna tråd. Å då är vi på den nivå som råder i många EU länder och troligtvis ännu billigare än vissa länder. Nej å böter blir det inte alls. Tack Jimmie och SD för att ni höll vad ni lovat hela tiden :bow:. Så om det skulle gälla idag så skulle vi kunna tanka för hm....... tja ungefär 15kr per liter diesel :bump:
.
 
Även bilarna drar betydligt mer med svensk diesel jmf med diesel i tex Tyskland, Frankrike, Spanien mfl. Och det beror att Sverige blandar in mer "avfall" i bränsle. När jag kör min bil i dessa länder drar den 1dl mindre per mil just för att den dieseln är bättre och innehåller mer energi:)
Vad är det för amsagor du sprider?

Källa tack.
 
Någon som kan förklara varför det är så stor skillnad på sänkningen i bensin vs. diesel? Om syftet är att på verka prisnivån borde väl det logiska vara att lägga sig åtminstone i ett likartat härad. 6,5% på bensin borde bli något i stil med 30 öre billigare per liter.

Inte direkt något som påverkar vardagsekonomin på en nivå som kompenserar de prisökningarna som varit efter kriget började. Och det var väl det som sades vara vad man avsåg att kompensera och anledningen att reduktionsplikten skulle sänkas? Har syftet förskjutits eller vrider man fokus från det som var sagt innan?
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 409
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 931
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 566
Senast: Tofs
·
Skola & Jobb Hej! Inte mitt riktiga konto för jag vill vara anonym om detta så om nån kommer på vem jag är håll det gärna för er själva tack! Jag...
Svar
8
· Visningar
2 539

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp