Reflexer...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Millan_gulligast
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 65
  • Visningar Visningar 6 999
M

Millan_gulligast

nu när de börjar bli mörkt ute så startar jag en tråd om reflexer,vad använder ni för reflexer när ni rider i mörker osv,släng gärna in en bild!;)jag börjar...

jag har reflex väst,pannlampa och vid kålsvart benreflex..:cool:

alla svar välkommna!/becca

Sv: Reflexer...

*reflexväst
*benreflex
*pannlampa (när det är så mörkt att inte ens ledsynen hjälper)
*ofodrat reflexländtäcke
*en hjälmreflex, men har ej använt den än då jag haft lampan på huvvet istället

Reflexvästen har jag använt även om det inte är mörkt i o med jakten. Så ingen misstar pållen för en älg...

Jag är värsta reflex-Hitler när jag är ute. Utan reflexer - ingen ridning. ;) Direkt det börjar skymma minsta lilla så åker allt på. :D

*Reflexjacka (min bästa vän just nu)
*Reflexbrösta
*Benreflexer på alla fyra ben
*Pannlampa
*Reflexländtäcke

Ska även köpa reflex att sätta på nosgrimman så vi garanterat syns framifrån. Funderar även på nån till svansen. :)

Min älskade reflexjacka är orange och jag har den alltid när jag är i stallet, oavsett om det är dagsljus eller inte. Vind- och vattentät, varm, skön och praktisk. Varför inte? :D

Senast ändrad av en moderator:

invige mitt reflexpakt idag :)

4 benreflex
reflexmartingal
tränsreflex i 4 delar
svansreflex
reflexväst
samt reflex på hjälmen, har oxå pannlampa, men den är utan batterier och så måste hästen vänjas vid den

men hur får man svansreflexen att hållas på plats? är en sån med "tarraband" och sen så ett snöre att knyta i. efter 25 min skrittlänk med pyttelite trav så trilla den 200 m från stallet

Jag:
Reflexväst
pannlampa vid extremt mörker
röda "reflex klammrar" jag sätter bak på stövelskaftet

Hästen:
Reflex brösta
Reflex "klammer" på var sida på tygeln
benreflexer på alla 4
reflex skritt täcke
Röd lampa på gumpen som jag fäster längst bak på reflextäcket

Jag ääälskar reflexer :d Pållen blir så snygg i det dessuto, :love:

*Reflexväst
*Pannlampa
*Hjälmreflex
*Rosa benreflexer
*Rosa brösta
*Ridtäcke
*Svansreflex
*Ev. Tränsreflexer och Stigbygelreflexer

Har ingen ny bild..men jag har några gamla på B-ponnyn mörkerutrustad..xD.
15374365.jpg

glömmde att jag har slå reflexer på mina båda armar:smirk:och reflexer på stövlarna,själv tkr jag att endel har överdrivet mkt reflexer tex:svans reflex..1(?)nödvändigt?elr inte?:confused:hehe en ny fråga..

Jag har:
* Pannlampa
* Reflexjacka
* Spö med reflexer

Pepsi har:
* Benreflexer på alla ben
* Reflexbrösta
* Reflextäcke
* Träns och tygelreflexer

Vi börjar synas väldigt bra :D

Har benreflexer och reflexväst när jag går till ridhuset och rider jag ut så har jag ibland ett reflextäcke. Ganska ljust på vägarna där jag rider ut och inte så mycket traffik så det räcker.
Just det, köpte ett par short chaps att ha typ när jag rider och inte orkar ha stövlarna, såg inte förrän nu att det är reflex på sidan av dom ;) Tycker dock inte det är så snyggt, men det är ju bra när man rider i mörker :D

hej, jag håller på och läser till körkort nu och då kom frågan upp om hur mycket ett ridande ekipage ska reflexa sig med och i lagen stod det något liknande med att ekipaget skulle ha reflex på sidorna, bak och fram, samt lyktor fram och bak :confused: visst, lykta fram kan ju besto av pannlampa, men bak?? typ en sån där blinkande röd sak man kan sätta på cykeln??:confused: blev lite förvirrad av det, för själv använder jag:

*benreflexer på hästen
*refelxbrösta
*reflexgrimman över tränset
*ländtäcke med reflexer
*pannlampa om jag rider i skogen
*samt reflexväst.
* + att jag har reflexer insydda i mina ridstövlar

Senast ändrad:

*4 benreflex
* reflextäcke
* reflexväst
* hjälmreflex

Vi liknar julgranar icg enligt folk som sett oss liknar vi en julgran, det är ju trevligt :). Tycker det är viktigt att båda har reflexer om någor skule inträffa och vi kom hem var för sig, har inte hänt än, men sådant vet man ju aldrig..
U

Reflexväst, benreflexer, ländtäcke med reflex och ibland reflex på tyglarna men det blir pålle lite irriterad av.
Som bilförare blir man galen på ryttare/häst som inte bär reflexer.
Hur läskigt som helst att plötsligt upptäcka ett stort djur precis framför bilen. Reflexa på alla!

x Benreflexer på alla 4 ponnyben
x Reflexskrittäcke
x Blinkande reflexväst (citerat från en kompis pappa: "Oj, här kommer hela julgranen")

Detta räcker för oss, då vi inte rider på någon hårt trafikerad väg, utan en 30- och 50-väg.

Diana

jag:

reflexjacka
hjälmreflex
rött blinkande ljus bak på hjälmen

hästen:

reflex på nosgrimman
reflexbrösta
benreflexer
reflexridtäcke
blinkande rött resp vitt ljus på stigbyglarna

vi brukar synas!

- reflexväst
- reflexridtäcke
- reflexbrösta
- benreflexer (hästen)
- reflexer i stigbyglarna
- reflexband på hjälmen eller pannlampa

Tycker det är ansvarstlöst när man som du inte har några reflexer på hästen, utom ibland och då bara benreflexer. Kan som sagt inte säga åt dig vad du ska göra men tänk om du skulle ramla av och hästen springer iväg och inte syns alls? Det blir mörkt så fort.

Jag själv har;

* Reflexväst
* reflex på hjälmen
* ben reflexer (sitter på chapsen)
* lampa på hjälmen
* reflexer på armarna

Hästen;

* Reflexer på båda stigbyglarna
* reflextäcke
* benreflexer på alla fyra benen
* reflexer på tränset
* reflexer på tyglarna
* ibland även fler reflexer på benen

Och har beställt reflex brösta och svansreflexer :)

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 449
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
574
Senast: Honey07
·
Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 349
Senast: Therese1988
·
Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 602
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejt
  • Lekstuga
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur