Sv: reflexer

Ja, jag funderar på att kombinera ett sånt där med ett väldigt (men inte för) brett blinkande halsband (+reflexväst och koppelförlängare med reflex), då borde han ju synas tycker jag ;)

Ja, jag är en reflexnörd när det kommer till djuren. Själv är jag väldigt dålig på att använda mig av reflexer - men iår har jag bestämt mig för att vara bättre på att använda mig av väst! :laugh:
 
Sv: reflexer

Ja, jag funderar på att kombinera ett sånt där med ett väldigt (men inte för) brett blinkande halsband (+reflexväst och koppelförlängare med reflex), då borde han ju synas tycker jag ;)

Ja, jag är en reflexnörd när det kommer till djuren. Själv är jag väldigt dålig på att använda mig av reflexer - men iår har jag bestämt mig för att vara bättre på att använda mig av väst! :laugh:


Fördelen med detta halsband är att man ser dom framifrån, vilket kan vara svårt med selarna när hunden är lurvig...
 
Sv: reflexer

Kl vad är säkrast för lösspringande hund i skog? Blinklampa låter bra och stigen vi går på är belyst och där bilar finns hjälper ju reflexerna på selen kanske tillräckligt.
 
Sv: reflexer

kl

Jag har ett blinkande halsband, reflexsele (eller "reflexväst") och reflexkoppel på Pippi och själv har jag reflexväst och ficklampa eller pannlampa...:D

Jag tycker att det är svårt att hitta reflextäcken som sitter bra på min hund...
 
Sv: reflexer

Jag har inte läst hela tråden men måste tipsa om de superbra reflexvästarna för hund som finns hos Börjes! 27,50 kr kostar de och är SKITBRA! Jag har testat det mesta i reflexvästväg och ofta är det värdelös kvalitet och det släpper ofta i sömmarna, dessutom är det klent tilltaget med reflex.
Köpte varsin reflexväst från Börjes till alla våra fina och de är vekligen kanon, sitter jättebra både på stora jämten med massa dubbelhakor och lilla smala vinthundstösen, finns i 4 storlekar. Kardborrebandet under magen är rejält och håller och västen har ett resårband fram som gör att den sitter bra. Kan verkligen rekomendera dessa, superbilliga är de ju också!
5487.jpg


Våra hundar har alltså varsin sån väst när de är ute och Kirsty har dessutom reflexkoppel och sitt Minxhalsband med reflekterande text på. Jag själv har reflex på förarbältet och jackan, cyklar jag har jag även reflexväst.
 
Senast ändrad:
Sv: reflexer

Jag har dessa koppel på kvällarna
907065.jpg

907071.jpg


Douglas gillade inte att ha reflexväst och Elvis var också ovan när han inte haft sin på länge så de fick bli reflexkoppel istället.
 
Sv: reflexer

Hett tips från mig är att ha på reflexer även på sommarkvällar. Mörkret blir inte ljusare bara för att det råkar vara sommar ;)

Bor man i Pajala kanske det inte hunnit bli mörkt än när man går sista kissrundan på sommaren eftersom det inte blir mörkt alls :p
 
Sv: reflexer

Hej allihopa!

Jag har en Landseer tik som jag sätter på fullt av reflexer på nu när mörkret kommer. Hon har reflexhalsband, reflexsele reflex"grej" på kopplet och självklart det absolut bästa: Benreflexer!!

Benreflexerna måste vara det bästa jag köpt, hunden syns jätte bra i mörkret! :)
 
Sv: reflexer

Jag köpte mina benreflexer på en hästshop, det är egentligen till hästar. Min hund har shettis storlek på benreflexerna och det är ju den minsta storleken så tyvärr finns det bara till dem "större" hundarna :) Sen finns det ju med och utan teddyfoder, mina är med teddyfoder :)

Om ni vill se bilder så kan ni googla på "benreflexer häst" :)
 
Sv: reflexer

Fundilerar.
jag köpte ju viktband för hundben när förra hunden musklade av sig (fanns hos vet), sådana där som man kan stoppa mynt i för att öka tyngden, måste ju vara ganska lätt för de som är händiga att sy på något reflekterande.

mvh
 
Sv: reflexer

Sådana täcken/västar som bla Squarepants och andra visat bilder på är underbara när man har pälsmonster!

De ligger ju ovanpå pälsen, så den är inte i vägen och skymmer. Tyvärr ser de ut lite som stoppade korvar:o:D, men syns, det gör dom.

Nu har jag ju en vit hund, som syns rätt bra i mörker (går bara på upplysta cykelvägar när det är mörkt), så han brukar ha sin softsele, reflex-blink-hänge, reflexkoppel + refex som sätts på kopplet.

Fast däremot är han ju osynlig i snö:angel: så när världen är vit åker hela arsenalen fram:D

Jag har reflexväst samt hänge dinglande ur fickan..
 

Liknande trådar

Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 702
Senast: Therese1988
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 297
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 519
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 478
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp