Sv: reflexer

KL

Dagmar har en blinkhalsband (med reflex) och en reflex-brösta.

Jag tycker att blinket är suveränt eftersom då ser JAG hunden även om det inte lyser på henne. Medan reflex-bröstan gör att hon syns mer om det lyser på henne.
 
Sv: reflexer

*KL*

Vi har en sådan här som vi har fått sy om för att passa hunden bättre.
Hund_2009-02-06_065419_783.jpg


+ ett blinkande halsband.

Jag har reflexväst + reflexer runt armar och ben.

Min sambo säger att vi ser ut som julpynt när vi är ute och går. :)
 
Senast ändrad:
Sv: reflexer

Jag och min hund syns väldigt bra när vi är ute i mörket. Han är har ett reflex-täcke och två stycken blinkade lampor. Jag själv har reflexväst, handledsreflexer och vrist-reflexer. Även pannlampa om vi går i skogen! :)
 
Sv: reflexer

Bra tråd
Vi har lite olika reflexer.
Jag har ett reflex täcke.
en reflex sele
Har även ett blinkande reflex halsband
Och jag själv har en riktig reflex jacka,
Så vi syns bra här på landet
 
Sv: reflexer

Tog en bild på mitt modifierade täcke:

DSCN0345.jpg


Jag är supernojjig vad gäller att inte synas, därför har jag sytt på lite extra.
 
Sv: reflexer

*kl*
Har tydligen missförstått det där med länkar o reklam.
Leons väst heter "ruffwear" o är importerad från canis.no, Najas är inköpt i okänd affär i storstaden.

Den har 5 spännpunkter så det går att ställa in exakt, utan fyrkantsbyxans fingerfärdighet (samma spännen fö).
Öggla mitt fram mellan skulderbladen för att fästa kopplet, handtag på mitten för att hjälpa hunden i dålig terräng, eller varför inte dra upp matte/husse.

Tygögla längst bak för att sätte spårsele i t ex.
 
Sv: reflexer

Ja, kanske det. Reflexer är ett problem när man har lurviga hundar :D I vintras hade jag ett täcke på honom som jag hade sytt på en maaassa reflexer på så då syndes han väldigt bra (Ja, folk tittade konstigt på mig när jag gick med täcke på en lurvig hund, men det va ju bara för reflexernas skull :p) Men det är lite för varmt ute för att han ska tvingas ha på det nu.. Jag får nog införskaffa nånting liknande!
 
Sv: reflexer

DollarStore har haft en reflex-grej som jag tycker ser ut att vara jättebra för lurvtussar! Det var lixom täckeliknande, men inte så att det skulle bli varmt. Men jag tipsar iaf om att kolla där, jag tänkte köpa den till min lapphund men det blev aldrig av.
 
Sv: reflexer

Jag syftade på Dollar store täckena, men det kanske var ett sånt dom hade?

Om det var så så kanske jag fick ett väldigt dåligt för efter 2 veckor så existerade knappt reflexerna utan det var som bara ett vanligt täcke:(.

Edit: Ser nu att dom inte hade ett sånt, men mitt första svar var menat till Daff.
 
Sv: reflexer

Ja, hade vi haft Dollarstore i närheten så hade jag ju kunna åka dit, men jag tror närmsta butiken ligger 13 mil bort, och det blir en väldigt dyr reflex :D
 
Sv: reflexer

Min två små lurv tussar få ha reflex täcken på sig, och salukin har ett brett reflex band han bruka ha på sig.

Sen har jag även selen och täcken som det är reflexer på.

sen jag bruka försöka ha på mig reflexväst när jag vet att jag ska utgå efter vägar.
 
Sv: reflexer

kl

Förra året köpte jag ett silikonhalsband, som en slang, som blinkar över hela alltet sas.
typ 1 cm tjock slang som blinkade grönt eller blått.

Hittar dock inte åt den nu, så jag är lite deppig. Köpte det på någon zooaffär i Bromma.

Någon som bor därikring som vet ifall de finns kvar?

Superbra var det iallafall, till och med min lille femkilosplut syntes ordentligt!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 702
Senast: Therese1988
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 298
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 525
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 482
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp