Reflextäcke till stor häst?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lantlolla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 2 859
L

Lantlolla

Ni med stor häst, hur i tusan gör ni med reflextäckerna?
Jag har köpt i strl L och de passade inte. Sista jag va i ullared köpte jag ett i strl full när jag packa upp de står de strl pony i det:P

Alltså det finns inget som är tillräckligt långt för min herre, men ett reflextäcke behövs verkligen på hans rumpa.
Så finns de x-full i reflextäcken ngn stans? :S

Sv: Reflextäcke till stor häst?

Ni med stor häst, hur i tusan gör ni med reflextäckerna?
Jag har köpt i strl L och de passade inte. Sista jag va i ullared köpte jag ett i strl full när jag packa upp de står de strl pony i det:P

Alltså det finns inget som är tillräckligt långt för min herre, men ett reflextäcke behövs verkligen på hans rumpa.
Så finns de x-full i reflextäcken ngn stans? :S

vill också ha ett stort..:)
hoppas att ullared har,,får kolla extra noga på storleken då:smirk:

Hittar du ett som verkligen är stoooooooort får du skicka ner ett hit, verkar inte som om jag kommer dit igen.. morr.

Men ngn som har reflextäcke i bra storlek? eller hur löser ni de? :P

Jag har ett reflextäcke från Jacson i stl L. Det är STORT!

Det ligger jättebra på mitt sto, grov bruksnsv som drar stl 155 i täcken. Hennes andra ländtäcken är måttbestälda, men det här passar fint!

Det måste jag kolla upp!! Höra med b*rjes :D

Jag har eventuellt ett likadant till mitt halvblod, Jacson strl L med fleecefoder. Hon har vanligtvis 155 i täcken och detta passar jättebra!

Liten trådkapning :angel:
Antar att ni alla pratar om ländtäcken...
Själv skulle jag vilja ha ett reflextäcke, lixom ett vanligt täcke, eftersom jag inte rider mina flickor (den ena för gammal och vill hellre gå promenad, den andra för ung :rofl:)
Hursomhelst, någon som vet vart man kan få tag i ett sånt? Finns det ens?
Tacksam för svar :bow:
/Sandra

Jag köpte ett blått ländtäcke med reflexer på i strl x-full i ullared.
Har det till min jätte ardenner..

**KL**(eftersom jag inte minns vilken knapp jag tryckte på)
Jag köpte ett billigt ländtäcke på Rusta till mitt stora halvblod, passar utmärkt, vi är så tjusiga så. :rofl:Min häst har 155 cm i täcke i vanliga fall. Nordsvensken i stallet har ett likadant som också ligger bra. Jag är supernöjd..
U

**KL**(eftersom jag inte minns vilken knapp jag tryckte på)
Jag köpte ett billigt ländtäcke på Rusta till mitt stora halvblod, passar utmärkt, vi är så tjusiga så. :rofl:Min häst har 155 cm i täcke i vanliga fall. Nordsvensken i stallet har ett likadant som också ligger bra. Jag är supernöjd..
U
Tog du strl full då?
På mitt Rusta hittar jag bara cob!

Jag får tvinga med mormor in till stan ngn dag och kolla läget låter de som!
Får väl köpa ett ifrån varje ställe och prova :P haha.
Annars gillar jag märket Jacson så det kanske är ngt att satsa på!
man vill ju synas! Billig försäkring de där :D

Jag köpte med ett i Ullared och jag fick med mig rätt storlek med mig hem! Jag har en stor nordsvensk bruks med mycket päls så ett ofodrat, stort reflextäcke stod det på inköpslistan. Hade helst undvikit ett sånt man sätter framför sadeln, men nu fanns det bara det så jag tog det ändå. Nåt tajt, kanske, men jag tänkte prova mer ordentligt först (har inte behövt använda det än) för att se hur han kan röra sig i det. Han är lång i ryggen och grov. Min tanke är att man kanske kan sy på nåt eget fäste som man kan ha i sadelgjordsstropparna för att göra det "större". Tror det kan funka rätt bra!

Jaa, det är lite bestyr med de stora pållarna som faller utanför det normala...

Jaa visst är de!
De komiska är ändå att pållen drar 145 cm i vanliga täcken men dessa reflextäcken... ajajaj :P Ska till ullared igen på onsd så får kolla då o kolla i stan på måndag.

Andra märken ngn använder som är stooora?

vill åxå ha ett stoooort reflexländtäcke!!! min shire kille drar 165 i täcken å har inte hittat nå länd täcke som passar...har provat några istl full men slutar ju vid korset när det är sånnt som knäppes innan sadeln å sånnt som knäppes bakom ligger bara över korset går inte ner nått mot rumpan eller sidorna... :crazy:

Smart, så långt hade jag inte tänkt :p men såg nu att hööks hade ett reflexpaket som jag beställt och då fick man ju reflexskrittäcke också!

första gången jag var på ullared, för ca 1 år sedan så fanns det bara ett reflextäcke (det man knäpper sätter fast framför sadeln) i storlek ponny kvar, så jag chansade, det passade nästan mitt lilla halvblod men jag sålde det.

sen var stallägaren iväg till ullared nyligen och då köpte hon med ett likadant i storlek full och när jag skulle använda det stog det ponny i det också, skit tänkte jag, men det kunde hon ha, det var större än det första jag köpte.

har också det felmärkta på mitt halvblod (163) som har 135 i täcken.. Något litet, ska nog se om jag kan hitta något Jacson, de har väl fleecefodring?

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 861
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Vet att det någonstans funnits en tråd med folk som har små ponnyer (kat A-B) som lagt upp kort och tipsat om utrustning och sånt...
Svar
19
· Visningar
4 004
Senast: Barrel
·
Hästmänniskan Håller på att smått få frispel här på alla andras lösa hästar som springer runt på vår gård. Köpte för några år sedan ett hus och... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 719
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
4 103
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka