Reflexträns!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare snabeldraken1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 466
S

snabeldraken1

Har just hittat en alldeles fantastisk uppfinnig :bump: Attans att alla ska komma på saker och ting innan mig....

Jag har iallafall hittat ett träns gjort helt i reflexmaterial, sådant med invävda reflextrådar. Det finns tex hundhalsband och hundkoppel i detta material men nu har någon tydligen "uppfunnit" träns. :love:

Det finns tydligen i olika färger, bla svart och mörkblått istället för bara lysgult/orange.

Jag är lite sugen på ett svart som inte är lika uppseendeväckande och fult som ett i lysfärg. Är det någon har ett sådant som vet hur det "lyser". Får för mig att ett i lysgult/orange är bättre men själva nylonbandet lyser ju inte så det borde fungera lika bra med svart, eller? :confused:
(Vill gärna ha erfarenheter från lysfärgen oxå om det är någon som kan svara)

Sv: Reflexträns!!

Jag har köpt ett till en kompis i julklapp men jag köpte dock ett i lysfärg eftersom jag vill att hon verkligen ska synas :devil: dessutom var det den enda färgen som fanns när/där jag köpte.

Min kompis är jättenöjd med sitt och flera i min bekantskapskrets ska köpa. Hon tycker att det är kanonbra att använda detta träns, spec när hon rider ut när det är ljust och kommer hem efter att det blivit skymning/mörkt. Det går ju snabbt denna årstiden och hon tycker att det är superbra att slippa tänka på att hinna hem innan det skymmer bara för att hon glömt benreflexer. (Vem tänker på det när det är ljust när man ger sig av.... :angel: )

Var finns dessa andra färger att köpa? Det är klart intressant att slippa lysfärgen men ändå ha reflextrådarna. :) Kanske att jag ska slå till och köpa ett själv?!? PM:a mig om det är så att det är "känsligt" att lägga ut här.

Det ligger en annons ute här på Buke (eller, ja- annons direkt). Tror att människan håller till i Luleå :crazy:

Vad härligt att din kompis är nöjd med sitt! Jag vill dock gärna ha fler åsikter om de andra "icke lysfärgerna".

Är det nån som har ett?

Tjoho :)

Är det verkligen ingen annan än jag och Simpan som uppmärksammat denna superfiffiga tingest?

Jag behöver lite mer kött på benen innan jag köper, nån som har lite erfarenhet av dessa träns?

Vill oxå veta mera!!!
Bilder?
Hemsida som sagt?
Återförsäljare?
:banana:

Själv rider jag bara på bettlöst. Syr träns själv och brukar sy på grått reflexband på svart nylon vid önskemål om detta. Det är väldigt bekvämt att just inte behöva oroa sig LIKA mycket om man glömmer reflexerna på vägen ut (bakifrån syns inte hästen bra även om den har ett reflexträns på sig), och så är det bekvämare och snyggare med påsytt reflexband än vad det är med sådana dära "tunnlar".

De finns som Joneya säger på lillhästen i stav's hemsida för 450:- På det tränset finns dock ingen käkrem.
Jag köpte "mitt" (det jag gav bort) av min granne (hon har eget företag) som syr egna. Ett kanonbra träns som ligger i samma prisklass som de andra 450- 500 lite beroende på storlek och hur du vill ha tränset gällande fodring mm.

Annonsen för tränsen som snabeldraken1 talar om finns på bukes annonssidor, gissar att det är någon privat (eller eget litet företag) som syr upp dessa.

Mkt intressant för min del vara att de fanns i flera olika färger, jag vill helst inte ha den där allra värsta lysfärgen :smirk: Man ska ju våga visa sig ute oxå....

Jag har mailat och frågat om bilder men ej fått svar, tipsar dig att göra detsamma eller gå in på Lillhästens hemsida. Måste dock säga att det tränset som jag köpte var mycket snyggare än det som visas där. :o

kan tillägga att det tränset som jag köpte även har pannband, det saknas på Lillhästens träns.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Dalmatiner
  • Leverera valp vid 12 veckor?

Hästrelaterat

Tillbaka