Reflexvett!!

Septicemia

Trådstartare
Blev nästan förskräckt när jag såg en annons på ett par reflexer där det stod undertill hur bra de var, lossnade int osv osv, men sen stod det också nåt i stil med "Jätteslitstarka, refleven ramlar inte efter flera tvättar, har ett par som jag haft i TOLV år och fortfarande funkar finfint".

:eek: :eek: :eek:

Reflexer slutar ju fungera effektivt efter nått år, försöker byta minst ett par om året själv (men jag är nog lite nojig, jag vet ;) ) så de reflexerna kan ju omöjligt ha hjälpt den här personen ute på vägarna.

Eller finns det faktiskt reflexer som klarar sig så länge??:confused:

Sv: Reflexvett!!

man bör kolla reflexerna varje år. lägg in dom i ett mörkt rum, lys med ficklampa.
eller ännu bättre: häng upp dom vid en väg utan gatulampor, kör med bilen och se hur nära du måste komma innan du ser reflexerna.

Ja, det låter faktiskt jättebra! :) Då kan man dessutom jämföra med ett gammalt par man har mot sina nyare.

Vimzis skrev:
Eller finns det faktiskt reflexer som klarar sig så länge??:confused:
Jodå,det finns.
Mina är bra mycket ärldre, och nog sjutton syns de ordentligt fortfarande.
De som är plastiga på utsidan håller bra.

Jag har bara såna som är plastiga på utsidan, med ett extraspänne runtom liksom, och det ÄR skillnad på de som jag hade för 4 år sen och de som jag köpte i år....

Förklara detta då.
Jag har mer än 15 år gammla som fortfarande är bra.
5år gamla som är sisådär.
Och nya som är bättre än de som är 5år men sämre än de som är 15år.
Kvalitet, säger jag!

Det låter som att det finns nåt ämne i de gamla reflexerna som inte finns i de nya....Och då är det kvalitet, ja.

Jag byter iaf ofta, det gör inte ont på nån annan. :D

Ja, alltså byta kanske man inte behöver göra varje år, det beror ju på. Men kolla måste man alltid göra, minst en gång om året :)

läste det tipset här på buke förra året (eller året innan det), tycker att det är jättesmart :)

sen kan man ju alltid ta sånna där gratisreflexer (som man får bl.a. av länstrafik, banken och liknande. vanliga runda) och hänga i tyglarna eller martingalen

*lånar för en fråga*
Men hur förvarar man reflexerna bäst då? Under sommaren tex, inte i direkt solljus såklart, men sen då? I en mörk låda eller? Kan man påverka livslängden på reflexer?

Alla mina reflexter har jag i en svart tygpåse i ett skåp under den tiden av året som dom inte används. Funkar bra tycker ja.

Det är väl mest de gråa tygreflexerna som slits? Såna som finns typ på jobbarkläder, overaller, och så på vissa benreflexer. De blir urdåliga tycker jag efter nåt år. Men jag har såna där gula plastaktiga, de håller bra.

Jag upplever det tvärt om! De plastiga reflexerna blir spröda i kylan och går lätt sönder, medan mina grå kvalitetsreflexer håller i åratal (men då har jag reflexer som är ämnade att sitta på arbetskläder, och som ska tåla tvätt i 60 grader i jag tror det är 50 tvättar).

Plastisarna tycker jag blir repiga och tämligen halvtaskiga alltför fort.

/trassel

Liknande trådar

Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula... 2
Svar
23
· Visningar
4 989
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 518
Senast: Cämz
·
Körning Ni på Körningsforum, när kör ni in era hästar? 1-2-3 år? Vad för utrustning har ni under inkörningen och "unghäst-perioden"? Jag...
Svar
10
· Visningar
1 958
Senast: evis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II
  • Diskbråck