Bukefalos 28 år!

Registrering och Försäkring?

Tibra

Trådstartare
Hur mycket kostar det att registrera en islandshäst?
Och hur mycket kostar det månad/halvår eller år att försäkra en unghäst.. nu vet jag att det beror på hur gammal den är men på ett ungefär?

//L :smirk:
 
Sv: Registrering och Försäkring?

Tibra skrev:
Hur mycket kostar det att registrera en islandshäst?
Och hur mycket kostar det månad/halvår eller år att försäkra en unghäst.. nu vet jag att det beror på hur gammal den är men på ett ungefär?

//L :smirk:

Kostnaden är lite olika beroende på om hästen har papper eller inte, jag tror att priserna står på Sifs sida om jag inte missminner helt. Kanske skall man förtydliga sig här, om hästen är efter en godkänd avelshingst är egkostnaden inte så stor. Dock betydligt större om pållen är efter en icke godkänd hingst, men att föräldrarna har alla papper på att dem är rasrena

Försäkringen är inte alls beroende av hur gammal hästen är, snarare försäkringssumman. Ju större livbelopp man tecknar på hästen, då kostar den mer i premie. Sen skiljer sig nog beloppen åt lite mellan bolagen, så det kan vara svårt att precisera ett pris rakt av.
 
Senast ändrad:
Sv: Registrering och Försäkring?

ring runt till försäkringsbolagen och hör vad det kostar..
 
Sv: Registrering och Försäkring?

Sök upp försäkringsbolagen på internet. Flera har så du fyller i dina kriterier och får en ungefärlig summa.
 
Sv: Registrering och Försäkring?

Boj skrev:
Försäkringen är inte alls beroende av hur gammal hästen är, snarare försäkringssumman. Ju större livbelopp man tecknar på hästen, då kostar den mer i premie. Sen skiljer sig nog beloppen åt lite mellan bolagen, så det kan vara svårt att precisera ett pris rakt av.

Okej men går man in på Agria Djurförsäkring så står där att man ska välja in både ras och födelsedatum.. jag testade olika år och det vart olika priser..inte för att jag egentligen fattade så mycket av det som stod där men samma "siffror" vart det ju inte direkt..nån förklaring :d ?
 
Sv: Registrering och Försäkring?

superbusan skrev:
Sök upp försäkringsbolagen på internet. Flera har så du fyller i dina kriterier och får en ungefärlig summa.

hehe okej :P nåra tips på försäkringsbolag? :o förutom Agria, för det fattade jag inte ett piss av :smirk:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Jag har skaffat en Russian Blue-katt. Han är ungefär 4 månader gammal och har blivit vaccinerad två gånger och id-märkt. Nu vill...
Svar
19
· Visningar
1 002
Senast: Liten
·
Hundhälsa Doris fick för någon månad sedan diagnosen elakartad tumör som antagligen kommer sprida sig. Eftersom hon är 13 år kände jag inte att...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 408
Senast: Lillefrun
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
560
Senast: Catsu
·
Ekonomi & Juridik Hej! Snart skall jag börja leta tävlingshäst och funderar över vad försäkringen kommer kosta ca i månaden om man skulle försäkra den i...
Svar
6
· Visningar
946
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp