Registrering

M

MischaMir

Jag har registrerat min pålla i Svenska Hästavelsförbundet. Är lite osäker på det eftersom tjejen som hade hingsten sa att jag skulle registrera fölisen i USA, alltså PtHA och sa att den svenska registreringen inte var bra, vad göra?! Nu är pållan lite över ett år, tycker ni det är lämpligt att byta förbund eller ha två förbund, eller vad? Blir lite förvirrad... :confused:
Tacksam om någon kan hjälpa mig! :bow:
 
Det finns ingen anledning att registrera den i PtHA.
PtHA är ingen ras-förening.
/Lex
 
Vad står PtHa för?
Vad är det för häst du har?
Det är lite bra uppgifter att veta om man skall kunna svara på din fråga :idea:

Monke :)
 
PtHA=Pinto Horse Ass. Amerikansk förening för skäckfärgade hästar. Har inget med ras att göra, utan bara färg.
/mvh Lex
 
Ok, tack så mycket!
Så det var obefogat att Sveriges registrering skulle vara sämre då?
 
Du är tvungen att registrera den i SH, för att få ett hästpass. Jag förmodar att hästen ej är renrasig.
/mvh Lex
 
Registrerat har jag gjort och hästpass har jag fått. Nej hon är korsning mellan paint/varmblod.
:)
// Lisa
 

Liknande trådar

Mat Jag ska resa bort och får hjälp av vänner med min hund. En av de inblandade ska dessutom skjutsa mig till Arlanda och hämta mig där. För...
Svar
1
· Visningar
544
Senast: Nahar
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 353
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 080
Senast: Calmiche
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 087
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp