Registrering?

M

mannis

Hej
jag har ett islandssto som blev betäck t Danmark i fjor och nu när jag har skickat in pappren till SIF´s avelskansli så ringde de och sa att det fattades ett papper (certifikat) från Danmark, vad gör jag?
Jag kan inte prata Danska och min engelska är urusel. Någon som har något tips.
M vH Mannis
 
Hej
Och tack för ditt svar.
Jag köpte stoet nu i Mars och hingsten hon var dräktig med är ju inte godkänd i Sverige utan hingsägaren tar svenska ston till Danmark så då vet du nog vilken hingst jag menar. Det skulle ha kommit ett certificat ,från Dansk Lantbrugsrådgivning, av något slag till den förra ägaren av stoet men jag har haft kontakt med henne och hon hade inte fått något. Jag får väl på hingstägaren så får han väl fixa det.
M vH Mannis
PS Jag fick i alla fall ett silversvart stoföl :D. DS
 
hmm, nja, har du köpt ett dräktigt sto och betalt för ett registreringsbart föl i magen så är det snarast säljaren som ska fixa allt, tycker jag. Vad står det i ert köpekontrakt om fölet och papper?
 
Oj, det har jag inte tänkt på. Vi skrev "bara" köpekontrakt på stoet, fostret ingick liksom. De sålde stoet enbart bara för deras dotter hade blivit allergiska mot hästar. Jag snackade med förra ägaren och hon skulle kolla och se om hon hittade något annars skulle hon också ta kontakt med hingstägaren.
 
jeg har skrevet dig et pm - jeg vil gerne hjælpe dig - jeg kan dansk men bor i Skåne - og skal have et sto til danmark til næste år - så jeg skal alligevel finde ud af hvordan man gør :cool:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min käre far, som jag talade med på julafton och då svarade att allt var bara bra när jag frågade hur det var, åkte in akut till sjukhus...
Svar
11
· Visningar
7 402
Kropp & Själ Hej. Jag har i flera år levt med psykisk ohälsa på olika sätt. Har diagnosen bulimi och depression. Nu på senare tid har jag börjat få...
Svar
1
· Visningar
822
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 414
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Hej! Jag har ett litet dilemma och vet inte riktigt vart jag ska vända mig så provar helt enkelt att skriva av mig här så får vi se om...
Svar
13
· Visningar
2 848
Senast: Gelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp