Registreringsbevis?

Sv: Registreringsbevis?

Lägger nosen i blöt lite...

svältföddhet kan visst ge klenvuxenhet även i ben och nos. En del är genetiskt, och ca halva "massan" foderbelagd. Detta gäller samtliga raser. Dvs halva massan är genetiskt betingad, resten uppstår av fodring och motion. Sen spelar ju anölagen alltid in. Dvs grunden för framtida massivitet är ju i arvsanlagen. Däremot kan inte mankhöjden påverkas av foder, den är helt genetisk.

(och ursäktar mig till trådskaparen iom att detta inlägg inte är relevant i diskussionen)

Hur menar du massa? Massa som i skallbredd och benstomme eller massa som i fömåga att lagra fett?

Du får ursäkta mitt språk, översätter direkt från finska i skallen. Rena benstomme-massiviteten. Dvs skalle och benstomme.
Vad jag refererar som massa, är alltså hundens massivitet, inte dess hull.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 610
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 410
Senast: Tiger tok
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
817
Senast: WildWilma
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 912
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Blandraser och renraser
  • Valp med diarré?