Regnkläder

Bukefalos 30 år!

Krålus

Trådstartare
Har någon tips på regnkläder som klarar utejobb en hel dag i oväder. Typ 10 000 eller mer vattenpelare.

Har inget konkret tips på märke men kolla med butiker som säljer arbetskläder. Jag köpte en regnjacka från en sån butik för ett antal år sen. Skulle ha den till stallet och tänkte att kläder som tex vägarbetare har på sig borde hålla tätt även när regnet vräker ned. Den funkade bra flera säsonger. Men jag var inte ute hela dagar i den dock.

Mina arbetskläder är från Taiga och Grundéns. Har aldrig varit med om att det regnar igenom ens när jag varit ute på Västerhavet veckovis i novemberväder.

Grundén arbetsregnställ är förmodligen det vettigare att köpa, taiga-kläderna är väldigt dyra.

10.000 mm säger inget om kvalitén, så det kan vara bra i början men fort börja regna in. Det är ju bara ett mätvärde som gäller när plagget är nytt. Mitt privata regnställ för friluftsbruk har 20.000 mm för att ha marginal för slitage.

Håller med om att kolla på arbetskläder. Min är från 66 North. Tror de är för att jobba på fiskebåt :p

Arbetskläder är vad jag också håller mig till. De som är för utomhussport och friluftsliv av olika slag är dyrare och betydligt sämre, oavsett pris inom den rätt höga prisklass jag har testat. Arbetsklädernas nackdel där är vikten, men det spelar ingen direkt roll för mig i mina utomhussysslor.

Smart att jag inte tänkte på arbetskläder... Det här är en person som kommer vara på en Djurpark minst en gång i veckan. Är det tänkt att de skall vara ute hela dagen så blir det utedag oavsett väder.

Arbetskläder är vad jag också håller mig till. De som är för utomhussport och friluftsliv av olika slag är dyrare och betydligt sämre, oavsett pris inom den rätt höga prisklass jag har testat. Arbetsklädernas nackdel där är vikten, men det spelar ingen direkt roll för mig i mina utomhussysslor.

Ja, man kan få två av tre när det gäller vattentät, lätt, tålig, men inte tre. Montbell gör ju löjligt bra regnställ som väger ingenting, men det är verkligen inget jag skulle utsätta för utomhusarbete.

Mina arbetskläder är från Taiga och Grundéns. Har aldrig varit med om att det regnar igenom ens när jag varit ute på Västerhavet veckovis i novemberväder.

Grundén arbetsregnställ är förmodligen det vettigare att köpa, taiga-kläderna är väldigt dyra.

10.000 mm säger inget om kvalitén, så det kan vara bra i början men fort börja regna in. Det är ju bara ett mätvärde som gäller när plagget är nytt. Mitt privata regnställ för friluftsbruk har 20.000 mm för att ha marginal för slitage.
Håller med om Grunden, skulle också satsa på det om jag var TS. :)

Om man inte tycker nämnda arbetskläder är bekväma så säger jag Houdini. Varit till fjälls 8 timmar i regn utan problem. Deras riktiga skalkläder, inte lättaste regnjackan.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp 2026
  • Valp, tips och råd

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka