Regntäcke med fleecefoder

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Egonson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 3 009
Sv: Regntäcke med fleecefoder

köpte ett på gekås, ett rostfärgat/svart med fleecefoder, under 400 spänn.....skitsnyggt men har inte använt än , men de andra som var "lika" fast bara bomullsfoder i har hållt tätt

Jag köpte tillslut ett sånt här täcke från ridutrustning.se :
http://ridutrustning.se/product_info.php?products_id=678
(fast bensnörena är inte elastiska som det står)

Horse Saver, det håller väta jättebra :) Inte en droppe kom igenom.
Fast nu har det fått flera smårevor på baken och ett litet hål, pga VISSA hagkompisar har varit och nupit i det :angel: Hoppas det fortsätter hålla tätt.

Tänker iaf handla ytterligare ett regntäcke med fleece inuti på Eurohorse. Alldeles lagomt för min lilla pålla :banana:

Jag har ett sådant som jag köpte knappt begagnat från Källqvist.
Det är helt kannon å omställningsbart även i hur stor halsen ska vara, helt kannon :love:

Många frågor angående täcken, hmmm drar väl iväg ett svar på denna med. (folk kommer tycka jag är helt puckad :rofl: :rofl: )

Jag tycker personligen inte om täcken med fleecefoder. Främst för att det ger ganska lätt skav, och skit, tagel, hår och annat fastnar. Det är som att ha på sig samma kalsonger i typ 1 år utan att tvätta dom. Ohygieniskt helt enkelt, vill man ha det hygiensikt så kan man ju knappast tvätta det 1 gång i veckan för att hålla det fräscht för då är det ju inte vattentätt längre :crazy:

Fleece kan man använda på "lösa" stalltäcken/skritttäcken osv.

Ja det kommer vi tycka :p

Håller inte med om vad du skriver på vissa punkter. Jag har som sagt ett regntäcke med fleecefoder, det har hållit6 sig lika rent å fräscht som alla mina andra täcken och min häst får lätt skav över bogen utav täcke men det fick hon inte utav detta. Dock kom skavet utav ett vanligt stalltäcke utan fleece tyg och efter det så har hon börjat få fortsatt skav utav alla täcken. Men det är då får att det redan är uppskaft.

Håret går enkelt att ta bort med en ryktsten, bara lägg ut täcket på golvet eller häng upp det mot en vägg och skrapa bort håret. Jätteefektivt :idea:
Utsidan är ju bara att borsta av.

Har inte upptäckt ngt skav (?), mitt täcke har nylon fram vid bogen, inget fleece vid "skavstället" alltså.
Jag tycker det är BRA med fleece i, eftersom det håller hästen torr även om täcket råkar läcka lite efter en heldags regn :) Fleecet stoppar fukten så att den inte kommer åt hästens rygg.
Det är därför jag föredrar Fleecefodrat regntäcke.
Man kan lägga det direkt på en svettig häst, den torkar på nolltid.

Jag tycker det blir så dumt att lägga på två täcken på min häst, det blir så stelt och "inpackat", och hindrar bogarna när hon går.
Bättre då med ETT täcke med allt i ett liksom, bara att slänga på utan krångel :idea:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 203
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 054
Senast: Calmiche
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 152
Senast: Jamtland
·
Utrustning Hej! Börjar fundera på nytt täcke. Just nu har hästen "bara" 1 flug/regntäcke, ett 0g regn, 80g regn, 370g vinter, 50 & 100g... 2
Svar
30
· Visningar
10 148
Senast: Darkie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?