Regntäcke

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Arev
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 954
A

Arev

Jag behöver ett till regntäcke, och tar gärna emot förslag.
Jag letar efter ett fleecefodrat, snyggt och inte alltför dyrt täcke...
Gärna bilder.

Sv: Regntäcke

fleecefodrat blir bara äckligt och allt hår och smuts sugs fast i fodret. Skulle rekommendera ett täcke med blank insida istället, ett sådant orsakar inte någon skav heller så som fleece oftast gör på bogarna.

Hansbo har ett jättebra, olivgrönt fleecefodrat regntäcke. Det kostar 599 kr på EKO.
Jag har själv två stycken, de är inne på tredje vintern nu och fortfarande lika bra.

Till incognito: hår i täckena har aldrig varit några problem. Om det någon gång inträffar vid fällning är det så lätt att ta en borste och borsta täckena invändigt - det tar fem minuter per täcke.
Vad gäller bogskav har mina hästar aldrig haft det. Det handlar inte så mycket om hur täckena är fodrade, utan mer om hur de sitter på hästen. Jag är övertygad om att bogskavsfrekvensen ökar i takt med bogfriheten - det blir mer friktion om täcket inte sitter åt.

Immer

Hansbo event (gröna fleecefodrade regntäcket) är jättebra. Det enda som har passat bra på min grova haflinger. Har haft det i 3-4 år och det är inte förrän nu som det har gått sönder...

Immer: håller med, täcket har aldrig gett skav (som så många andra täcken har gjort..) och det är inte så mkt jobb med att få bort pälsen.

Börjes har ett regntäcke, heter "Tyfon" med fleecefodring. Fungerar mycket bra, läcker inte in och sitter bra.
Hyffsat pris också. :)

Jag har just köpt ett sådant till unghästen, men inte använt det än. Det ser väldigt fint ut!

Tack alla för era svar funderar på börjes, men hur är de i storlekarna?

Såg att Tyfontäcket skulle komma i ny färg i februari, kanske ska vänta med att beställa...

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
776
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
998
Senast: TantAgda
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
630

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka