Regntäcke

Catta1

Trådstartare
Hej!
Letar efter ett tunt regntäcke som inte läcker, inte skaver och är ganska slitstarkt.
Finns här någon som har erfarenhet av dessa täcken?
Bucas Freedom Turnout Light
Horseware Amigo Hero-6 Lite

Sen undrar jag även om någon vet om detta vintertäcket är bra
John Whitaker Menstron 200 1200D

Tack på förhand :)
 
Amigo från hero-serien är horsewares 'budget', ska det vara slitstarkt hade jah nog inte valt det.
I övrigt är det säkert vettigt!
 
Jag hade inte köpt Amigo hero eller bucas freedom, dom går sönder direkt här eftersom de inte är särskilt slitstarka. Är det nån häst som kommer åt och biter i det så blir det oftast inte bara ett litet hål utan en stor reva. Slitstyrkan är ju bara 600D. Jag hade om jag var du satsat på amigo bravo istället (1200d) eller Rhino.

John whitakers täcke har jag ingen erfarenhet av, men Slitstyrkan där var ju högre iaf
 
Bucas freedom är trevliga täcken, dock gillar jag personligen inte passformen runt bringan. Amigo hero är ett jättebra täcke för sitt pris. Det är flera hästar i mitt stall som har dem, de håller tätt extremt mycket bättre än andra täcken i samma prisklass. Men i till exempel en busig valackflock blir det bara trasor kvar. Där hade jag köpt Amigo bravo eller ännu hellre balistiskt nylon (rambo och bucas smartex).

En häst i stallet har ett whitaker, dock en äldre modell. Passformen verkar vara helt ok men det läcker. Dock vet man ju inte hur det stackars täcket tagits omhand, det kanske är söndertvättat.
 
Amigo Hero har 600 D. Hållbarheten här har varit helt okej trots unghingstar osv, men de börjar läcka efter ungefär ett år. Dvs man får betydligt mer för pengarna om man köper Amigo Bravo som har 1200 D slitstyrka.

Bucas Freedom och Amigo har inte alls samma passform i bogen, så jag tror inte båda täckena passar samma häst. Dvs innan du väljer måste du ta med hästens exteriör i beräkningen. I övrigt är Bucas helt okej täcken, och i samma kvalitet som Amigo:s 1200 D-täcken.

Whitaker vet jag inget om
 
En ponny i stallet har ett uråldrigt och välanvänt hero. Jag var ute och kände på det i spöregnet för jag tänkte att det måste läcka men icke. Han var torr och gosig.

Så var mina gamla Hero med. Men de två senaste jag köpt höll en säsong innan de började läcka. Så nu kör jag Bravo bara.
 
Hej!
Letar efter ett tunt regntäcke som inte läcker, inte skaver och är ganska slitstarkt.
Finns här någon som har erfarenhet av dessa täcken?
Bucas Freedom Turnout Light
Horseware Amigo Hero-6 Lite

Sen undrar jag även om någon vet om detta vintertäcket är bra
John Whitaker Menstron 200 1200D

Tack på förhand :)

Varken Freedom eller Hero serien är särskilt slitstarka men jag är nöjd med mina Hero täcken, har haft både 0 gr, 50 gr och 200 gr. Mina hästar biter ej i andras täcken och det jag gillar med Hero är att de är så lätta i vikten att bära och ha på. Mitt Bravo regntäcke är jättetungt i jämförelse men såklart starkare i yttertyget. Jag tycker Horseware passar fler hästar än vad Bucas gör. Bugas ligger i mitt tycke bättre på lite tunnare hästar med smala bogar.
 
Hero 6 har bra passform och god hållbarhet, om man inte råkar ha täckesslaktare i hagen. Då får man satsa på rejälare grejer.

Har ett par som används dygnet runt på lösdrift i mellanstor flock, i 3 säsonger utan större blessyrer.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej Jag har en "rygghäst" som lätt blir spänd om han blir kall om ryggen. Att han är extremt varm och helst skulle leva helt utan...
Svar
2
· Visningar
933
Senast: Ace
·
Utrustning Hej! Är edt någon här som har tips på liite billigare hästtäcken!? Jag letar regntäcke, och tänkte lägga de lite dyrare pengarna på...
2
Svar
23
· Visningar
7 588
Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i...
2
Svar
23
· Visningar
8 402
Senast: Camigween
·
Utrustning Jag måste köpa ett nytt ofodrat täcke med hel hals och väljer mellan 1, Horseware Amigo Hero 6 Plus Lite med hals eller 2, Bucas...
Svar
13
· Visningar
1 624

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp