Regntäcke...

peperoni2

Trådstartare
Någon som har tips på ett relativt bra, billigt och tunt regntäcke. JAg söker täcke till min isis men hon ska inte ha det jämnt utan bara om hon e svettig efter ridning och måste släppas ut.

Tacksam för tips...

// Linda
 
Jag har ett sådant regntäcke säljs på Granngården kostar ca. 7-800:-
Tror det finns i grönt också, från willab,Event.
Min hade det igår hela dagen när det regnade och han var snustorr :banana:
Och jag har även lagt på det när han har varit svettig och det fungerar toppen.Det andas alltså :D
Kan rekomendera det starkt.
 
börjes orkantäcke är tunt och lätt. Och billigt!
 
Jag har ett Jacson regntäcke som hållit jättebra och hållet tätt också! Det kostade 600 kr.

/Malin
 
Jag köpte ett nytt täcke till min isis förra veckan och är verkligen jättenöjd. Det är ett regntäcke med flece foder från Källquists. Märket heter protector light. Det har passar väldigt bra på min häst. Det kostade 600 kr.
 
det beror ju på vad man menar med billigt... :crazy: har sverigetäcket mellan, ofodrat, på mina. asbra! men kostar 1,100 eller va de va.. :crazy: men värt pengarna.. :love: :love:
 
Det beror på vilken summa du menar? För vissa är 1000.- billigt och för andra är det 300:-.

Börjes har ju billiga täcken, hade ett RS täcke från förra året och det fungerade kanon och var inte dyrt heller, ca 450:- tror jag det var.

Årets orkan täcken vet jag ingenting om.

Sen finns ju Event, supertäcken!!! Har alla möjliga Event täcken och alla har fungerat klanderfritt och hästen har aldrig varit blöt eller fuktig under täcket, vare sig jag har släppt ut den torr eller lite svettig. Priset är väl beroende på vilken modell men ca 600-1400:-

HorseGuard regntäcke har jag också, supertäcke det också. Snön eller regnet fastnar inte alls på täcket utan rinner av direkt och hästen är aldrig blöt eller fuktig i detta täcke heller. Priset ligger väl på 1500:- men helt klart värt det!

Lycka till!
 
Någonstans under 1000kr helst... Hon har inte täcke så ofta, bara om hon e svettig. Var säljs Events täcken???

//Linda
 
Börjes BR köpte jag och det läckte igenom,
även Event gjorde hästen helt blöt.
varnar för de två märkena alltså.

har nu köpt ett shires typhoon som jag hoppas ska fungera.

Kan tipsa om mitt Svea, iofs 200gr foder, men har hållt i 5-6 år utan att ha släppt in en droppe. underbart täcke!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 034
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 406
Senast: Badger
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
653
Senast: Fiorano
·
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 127
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp