Regntäcke

Emor

Trådstartare
Då pålle ska gå på lösdrift i vinter behöver han ett nytt regntäcke.
Har tänkt införskaffa ett regntäcke, som han kan ha både under höst och vinter, då det är blåst och regn som ställer till det, och inte kylan.

Har tittat på Bucas smartex turnout rain, även deras all in one i samma modell funderade jag på men känns som om det blir lite för tjockt?

Bor ju i norrland så det kan bli -25 här utan problem, hans garderob idag består utav ett innetäcke i en strl förstor som aldrig används ett fleece utan hals och ett med. Han har även ett ofodrat regntäcke med halvhals och ett fleecefodrat, till de har jag tänkt köpa en hals för att ha över fleecetäcket med hals när vi tränat och han har blivit svettig, han har även ett vintertäcke modell tunnare.
Men det han saknar är ett riktigt bra täcke, för de dagarna när vädret är ruggigt.

Har blivit tippsad även om shire, vilka täcken där ska man kolla på isf?
Har haft Amigo täcke på honom, men inte alls nöjd med det, Rambo kanske är något?

Vet att jag är ute i god tid, än är det ju sommar men då vi inte har något vettig ridsportsbutik där i staden måste jag beställa, och vill ha det hemma i tid! :)
 
Sv: Regntäcke

jag köpte ett rambo californa till ena hästen förra hösten. Jag är oerhört nöjd med det täcket, täcket har 100g foder och hals finns att köpa till. Pållen gick med det hela vintern!
 
Sv: Regntäcke

Även jag tkr att du ska satsa på ett rambo, jätte bra täcken allihopa. California låter som att det skulle passa dig:)
 
Sv: Regntäcke

Jo jag har nästan bestämt mig för ett Rambo California med hals till , men...
Igår när jag lade på hans ena regntäcke insåg jag att det var hål i det, det andra är det hål i sedan innan och jag behöver nu ännu ett... Suck!

Denna gång tänkte jag något mer prisvänligt, har inte råd med två rambo, är student, Shires kan det vara någonting, och vilken modell där isf är att föredra?
 
Sv: Regntäcke

Jo jag har nästan bestämt mig för ett Rambo California med hals till , men...
Igår när jag lade på hans ena regntäcke insåg jag att det var hål i det, det andra är det hål i sedan innan och jag behöver nu ännu ett... Suck!

Denna gång tänkte jag något mer prisvänligt, har inte råd med två rambo, är student, Shires kan det vara någonting, och vilken modell där isf är att föredra?

Men skicka efter ett börjes regntäcke nu om du har penga brist och investera i ett rambo california när pengarna finns. Börjes är nog det mest prisvärda om du vill ha ett billigt men regntätt täcke. Shires kostar lika mycket som Amigo och har varierande kvalite. Har du tur är de som Horseware har du otur är de som höökstäcken.
 
Sv: Regntäcke

Nja pengabrist har jag inte på så sätt, jag kan lägga ut 3000 på ett täcke, däremot vill jag inte lägga ut 6000 på två sådanna, men 4000 kan jag lägga ut, utan att det biter ;)

Det börjes täcket jag haft på honom har suttit bra, men iom att det gått sönder såpass fort ändå tänkte jag om det fanns något annat? Börjes Himayala täcken passar inte honom.

Ok, så Shires är ojämna i kvalitetetn, Amigo täckena har jag ju inte varit så imponerad av, och Hööks täcke har han aldrig haft något.
 
Sv: Regntäcke

shires kan du helt klart satsa på om du vill ha en kompliment till hw täcken. Jag varavar mellan hw och shires men har även nu trillat in på bucas allt mer.

men shires är helt klart ett prisvärt täcke, dom har en med 100g fyllning som jag själv använder och de är toppen. pm.a om du vill veta art du kan köpa dem till bra pris.
 
Sv: Regntäcke

Nja pengabrist har jag inte på så sätt, jag kan lägga ut 3000 på ett täcke, däremot vill jag inte lägga ut 6000 på två sådanna, men 4000 kan jag lägga ut, utan att det biter ;)

Då hade jag valt ett Rambo orginal. Tror de ligger runt 1100:- i pris.
 
Sv: Regntäcke

rambo finns inte för 1000kr!

Rambo original med leg arches går på ca 2000kr. Ett mycket bra täcke, har det till mina som regntäcke! Annars kan jag rekommendera rhino original, också ett bra täcke till bättre pris. Slår dock inte rambo men är betydligt bättre än amigo!
 
Sv: Regntäcke

rambo finns inte för 1000kr!

Rambo original med leg arches går på ca 2000kr. Ett mycket bra täcke, har det till mina som regntäcke! Annars kan jag rekommendera rhino original, också ett bra täcke till bättre pris. Slår dock inte rambo men är betydligt bättre än amigo!
Fast det finns för 1387:- i svensk butik.
 
Sv: Regntäcke

Rhino tycker jag funkar lika bra som Rambo, och ligger i prisklassen under (Mellan Rambo och Amigo). HW's täcken är de bästa jag haft och har under alla år haft mina hästar på lösdrift.
Ett som förvånade mig var dock ett Event (köpt på rea på gg för typ 400 spänn) som höll vätan väldigt bra, men som blev uppätet av ett russ efter 2 säsonger.
 
Sv: Regntäcke

Jag har Rambo original med leg arches regntäcke till mitt fullblod och där är suveränt!
Han har haft det på sig i 3 dygn i konstant regn nu och han var snustorr under när jag tog in honom idag.
Så täcket åkte på igen fast det inte var torrt på utsidan när han gick ut sen.
 
Sv: Regntäcke

Har hört talas om att Smartex Turnout Medium, (dock 2007 års modell, men finns säkert att få tag på, begangnat eller via andra vägar..) Iaf, det täcket ligger mellan vinter/regntäcke, istället för ett vintertäcke med 300 gr foder har detta täcka 150 gr foder.. :p Verkar vara ett mysigt täcke:d Funderar själv på att skaffa det nu till hösten/vintern :)
 
Sv: Regntäcke

Jag har bucas och är så nöjd! Ska ivestera lite fler! Pållen kan gå tre fyra dagar med konstant regnande och han e varken blöt eller har fått skav! Jäte nöjd med! Jag tycker att det låter som att du skulle ha ett Bucas samrtex tournaout!:D Men även Börjes himalya, dom är super! och vääldigt billiga! :)
 
Sv: Regntäcke

Det finns två svenska butiker du kan få ett rambo regntäcke och ett california för under/ca 4000 (iaf snart, ena får ut california på nätet vilken dag som helst). Väljer du rhino regntäcke kommer du ner i pris ytterligare. Jag märkte ingen större skillnad på california vs rhino vid en snabb provning vad gäller kvalite och är supernöjd med rhinot sedan förra vintern så pålle får ett likadant fast ofodrat.
 
Sv: Regntäcke

Det har blivit ett Bucas Smartex Rain, av den anledningen att jag var för lat för att beställa :o Det fanns i butik här i stan.
Om han behöver ett till blir det dock till att beställa ett Rambo, en i stallet har ett sådant så det kan jag prova och om det passar så blir det till att beställa ett sådant.
Men som sagt, får se om han klarar sig på det han har.

Tack för alla tips! :)
 
Sv: Regntäcke

varför inte titta på hansbo-täcken?? har ett super till både hsäten och hundarna...sen köpte jag ett enkelt bara för att det fanns rosa i storhäststorlek:) det hittade jag på BOLEprodukter!
 

Liknande trådar

Utrustning Förutom lite skav på den tjocka sommarmagen tycker jag att Rambo Protector har suttit bra på min häst (hade dock önskat att flughuvans...
Svar
12
· Visningar
867
Senast: Elo
·
Utrustning Funderar på att uppdatera täckesgarderoben lite. Men vet inte riktigt vad jag ska satsa på för tjocklekar. Har sedan tidigare 1x 0gr...
Svar
13
· Visningar
1 613
Utrustning Har lite frågor om strl, slitstyrka, horseware eller bucas! Har en häst som drar 135 i vanliga täcken som går på lösdrift med naffsiga...
2
Svar
32
· Visningar
3 460
Senast: Emor
·
Utrustning Hej! Letar efter ett tunt regntäcke som inte läcker, inte skaver och är ganska slitstarkt. Finns här någon som har erfarenhet av dessa...
Svar
11
· Visningar
1 104
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp