Regnvatten!!?!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Regnvatten!!?!

Äran räcker bra för mej. Skit i ridhuset! :D
 
Sv: Regnvatten!!?!

Jag skulle själv aldrig ge hästarna regnvatten rent av (skillnad om det regnat då får man ju räkna med lite i karet) hästarna ska ha samma kvalité på vattnet som vi människor, och jag hade inte velat dricka regnvatten.
 
Sv: Regnvatten!!?!

*kl*

Jag är nog den ende här som inte är tillräcklig riktig och kan tänka mig att dricka regnvatten (efter noga övervägande).
 
Sv: Regnvatten!!?!

Det kan jag!
Men då måste det förvaras hygieniskt......Gammalt vidrigt vatten i smutisg förvaring ska ingen dricka men rent regnvatten i rena kärl backar jag inte för.
Så äcklig är jag ;)
 
Sv: Regnvatten!!?!

Kanske skulle kunna dricka regnvatten men allt beror ju på hur länge det stått osv..

Visst regnar det ner i vattenkaren, men det fylls ju på med friskt vatten och töms ur och rengörs då och då.

Skulle vara tveksam... Sen det här med stillastående vatten..

Allt beror ju på olika inverkan..
 
Sv: Regnvatten!!?!

Äsch vafaan, nu ska jag prova istället så märker jag väl vad som händer! Då kan ju ingen beskylla mig för att ge hästarna vatten som inte duger till mig...

Ni haver övertygat mig! :D
 
Sv: Regnvatten!!?!

Va det gott???
Skål. Tar en slurk regnvatten jag också så du inte blir ensam om förgiftningen iaf ;)
 
Sv: Regnvatten!!?!

Daniela skrev:
Kanske skulle kunna dricka regnvatten men allt beror ju på hur länge det stått osv..

Visst regnar det ner i vattenkaren, men det fylls ju på med friskt vatten och töms ur och rengörs då och då.

Skulle vara tveksam... Sen det här med stillastående vatten..

Allt beror ju på olika inverkan..

Japp. Som jag sagt tidigare *pekar uppåt i tråden* så har ju den hygieniska statusen ganska stor betydelse :D
 
Sv: Regnvatten!!?!

Efter imundigandet vill vi ha en rapport var timme. Om ev mystiska symptomer och hallucinationer. Och faller inte experimentet väl ut så ska vi starta en insamling till verkandet för Friskt Regnfritt Vatten till Alla. Och naturligtvis kommer du få Nobelpriset postumt för denna fenomenala bedrift.
 
Sv: Regnvatten!!?!

mizz skrev:
Efter imundigandet vill vi ha en rapport var timme. Om ev mystiska symptomer och hallucinationer. Och faller inte experimentet väl ut så ska vi starta en insamling till verkandet för Friskt Regnfritt Vatten till Alla. Och naturligtvis kommer du få Nobelpriset postumt för denna fenomenala bedrift.
Nejnej, det räcker om wrangler rapporterar om h*n dör... :D
 
Sv: Regnvatten!!?!

Letar? :eek:
Nu är du antagligen inte inne i hagen och letar i hovavtrycken (hoppas jag) :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 436
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 861
Senast: Hedinn
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 780
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 554
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp