Momento

Trådstartare
Är det någon som har använt rehalit fodertillskott? Vad har ni för erfarenhet av det bra/dåligt?
Tacksam för alla svar. / Elisabeth
 
Du menar inte Rehalyt? (eller det finns något som heter Reahlit ??) Om du menar Rehalyt så är det ju för att återställa saltbalansen hos hästen efter träning. Det är väl bra kan jag tycka om hästen svettas jättemycket vid träning annars reglerar ju hästen det själv genom sin saltsten. Jag använder det då pållen åker transport. Då blir han dyblöt av svett, man får sopa ut svett från transporten!(blöder tom näsblod ibland så nervös han är :( )
 
Ja så stavas det ju. Detta är något man ska ge tävlingshäst två dagar innan och en efter tävling.
/ Elisabeth
 

Liknande trådar

Hästvård Hej 💁🏼‍♀️ Min häst har dåliga hovar så tänkte börja ge biotin och se om det hjälper. Frågan är bara vilken man ska välja? Nu vet man ju...
Svar
4
· Visningar
551
Foder & Strö Hej! Vi har bestämt att ge fodertillskott till vår häst som är lite väl upprymd ibland. Det står mellan magnesium eller munkpeppar, men...
Svar
2
· Visningar
754
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 067
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej, någon här med erfarenhet av provtagning på mugg? Några frågor isåfall.🙂1. Hur länge hade hästen haft mugg innan det togs prov? 2...
Svar
8
· Visningar
699
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp