Rejäl vurpa för Erikssons körhästar

Sv: Rejäl vurpa för Erikssons körhästar

Usch, vad det såg otäckt ut!

Oj då!
Tur att det är rutinerat folk och hästar annars kunde det slutat riktigt illa.
Kan inte varit kul att vara Tomas i det ögonblicket, men han tog det väl rätt lungt som vanligt ;)

Fy vad obehagligt! Finns det nåt klipp som visar tiden efter vurpan? Jag skulle vilja se hur hästarna reagerade och hur tvåbeningarna fick loss dem.

De menar att hästen tappade fästet, tyckte mer det såg ut som att den snubblade ordentligt. Otäckt minst sagt dock! Hoppas det gick bra med alla inblandade.

Usch, det såg nästan ut som om hästen hakade fast i något, inte att den tappade fästet!

Rör sig inte hästen knepigt redan före vurpan, ser konstig ut i galoppen hela raksträckan fram till den ramlar kanske trampat loss en sko som sitter helt fel eller något i utrustningen ser konstigt låg och paddlig ut i galoppen.

Håller med, den gick märkligt en stund före, det skulle inte förvåna mig om det var en sko som var på väg att lossna eller liknande. Otäck vurpa, tur att det ändå slutade ok för hästar och kusk/groomar.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 410
Senast: Raderad medlem 147980
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 545
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag kom det upp en bild på fb med min första medryttarhäst jag hade i den här trakten. Han var riktigt välutbildad och en utmaning att...
Svar
0
· Visningar
1 129
Senast: Wille
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok …”Först kommer ingenting, sen ingenting, sen allt på en gång.” Fast jag tycker nog mer att det känns som att jag är en slangbelleboll...
Svar
16
· Visningar
1 554
Senast: Parat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka