Reklamera häst

Jag uppfattade det som att köparen kallade det för sneda ben.

Vad menar du med att någon ska göra en dömning? Det jag skrev var en reflektion över att all benställning som avviker från det korrekta inte behöver påverka hästen negativt.

Du kallar ju veterinären för en okunnig märklig yrkesutövare, enbart baserat på TS redogörelse för "sneda ben" här i tråden.
 
Sneda ben betyder att han ej har lidit av att ridas pga sin benställning. Ingen som har sett honom /sett honom ridas har noterat honom som vanskapt eller grovt missbildad.
Så att han behöver skottas ner just pga det.
Han är helt enkelt bara inte en korrekt 10 på benen.
Han är riden och har gjort det bra och har varit arbetsvillig och lättlärd och han har sen gått igenom böjprov.
Att som utomstående veterinär sen uttala sig om att hästen har plågats psykiskt och fysiskt pga detta när han ridits av oss ,trots att han inte varit halt och inte visat något på böjprov och trots att hon inte sett honom hos oss, tycker jag är väldigt oproffsigt.

För betyder det. Att vi måste röntga och undersöka alla hästar så noggrant och se om vi hittar nåt för de kanske är halta utan att vi vet om det och att vi kanske sitter och plågar dem hela tiden ? Trots böjprov utan anmärkning.
Ok om vi inte "märker" det när vi rider och hästen är jättebråkig ( vilket inte alls var fallet här ) och man bara kallar hästen dum, men då ska ju en hälta synas på böjprov.


Jag har på advokats inrådan meddelat köparens jurist att jag inte går med på en förlikning. (2 v sen)
De var passiva i saken och kom inte med hållbart bevismaterial under 2 månader.


Inte hört något sedan dess förrän jag fick Det där sms från någon veterinär jag inte vet vem det är. Det kommer jag inte att svara på.

Jag kommer fortsätta vänta på att ..
Ja jag vet inte vad jag väntar på?
Ska man få något svar på det jag svarat dem? Om att jag inte går med på deras förlikningsförslag?

I övrigt gör jag ingenting mer nu.
Förlåt om jag missade det, men visst kommer du anmäla sms-veterinären??
 
@prallan Jag funderar på det. Vet bara inte riktigt var eller hur. Men det är ju ett extremt olämpligt uttalande av en veterinär med ett underliggande hot.
 
Strunta i "sms-veterinären".
Jag var med om liknande. Att en veterinär utifrån papper rekommenderade köparen att avliva hästen genast, helst samma dag av djurskyddsskäl.(Innan jag som säljare inte ens hunnit få reklammationen).
Men i samma veva sa samma veterinären till köparen "Hade det varit ett sto hade du ju i allafall kunnat haft det som avelssto."
 
Strunta i "sms-veterinären".
Jag var med om liknande. Att en veterinär utifrån papper rekommenderade köparen att avliva hästen genast, helst samma dag av djurskyddsskäl.(Innan jag som säljare inte ens hunnit få reklammationen).
Men i samma veva sa samma veterinären till köparen "Hade det varit ett sto hade du ju i allafall kunnat haft det som avelssto."

:eek::eek::rage::rage: Den veterinären borde inte få jobba med djur!
 
Ni som dömer veterinären. Vet ni ens att det verkligen är en veterinär som skickat messet? Att det är skickat från en telefon reggad på veterinären och denne som verkligen messade.

Det låter för mig mer som köparen själv konstruerat det.
 
Ni som dömer veterinären. Vet ni ens att det verkligen är en veterinär som skickat messet? Att det är skickat från en telefon reggad på veterinären och denne som verkligen messade.

Det låter för mig mer som köparen själv konstruerat det.
Enligt telefonnummer som det kom ifrån, det är registrerat på den som står som avsändare.
Min bekanta veterinär vet vem den människan är. Om man säger så. Men de har väl suttit och knåpat ihop det tillsammmans. Vem vet.
Men Oavsett hur hela denna sagan slutar , så är det oproffsigt att skicka sådant sms.
 
Enligt telefonnummer som det kom ifrån, det är registrerat på den som står som avsändare.
Min bekanta veterinär vet vem den människan är. Om man säger så. Men de har väl suttit och knåpat ihop det tillsammmans. Vem vet.
Men Oavsett hur hela denna sagan slutar , så är det oproffsigt att skicka sådant sms.
Om man skickar dem själv, annars är det oproffsigt att lämna telefonen obevakad.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag köpte min 11 åriga valack för drygt ett år sedan ! Nu ett år senare upptäcktes efter att jag tyckt han kännts knackig en lös...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 759
Senast: WBanna
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 146
Senast: QueenLilith
·
Ekonomi & Juridik Vi köpte en häst för ett år sen. Vi besiktigade och exportröntgade. Röntgen var u:a förutom en förändring i handleden. Men vi bestämde...
2
Svar
27
· Visningar
5 233
Senast: Valle
·
Ridning Hej! Min kompis i stallet har en häst med Kissing spines, hästen har haft 6olika ägare +den som äger hästen nu. Uppfödaren och ägare nr...
2
Svar
20
· Visningar
3 280

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Avla utan fullständig stam?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp