Relationsproblem..

Sv: Relationsproblem..

*kl*
Åter igen, tack för era tankar och råd!
Kommunikationen och hans svårigheter med att prata om sina känslor med mig gör det hela så svårt och jag vill egentligen inte vara i ett förhållande utan det. Han har blivit bättre på den punkten men kan vi inte prata om det här så känner inte jag att vårt förhållande kan utvecklas, med eller utan barn.
Jag tror att han, som vissa här också har sagt, inte vill bestämma sig för att jag vill det. Det är jättesvårt att prata med honom utan att få det att låta som att jag ställer ett ultimatum, för det vill jag verkligen inte. Samtidigt så är ju inte jag lycklig när vår framtid är så osäker och jag hoppas att han kan respektera att jag kanske väljer att gå innan vi "hatar" varandra. Jag skulle absolut tycka att det var tråkigt om han skaffade barn med någon annan om vi gör slut men samtidigt vill jag tro att vi isf inte var rätt för varandra om det sker.

Jag märker på honom att han tycker att det är jobbigt att jag tycker att hela situationen är jobbig. När jag nån gång har nämnt barnfrågan, vilket förstås hänt ibland i onyktert tillstånd :banghead:, så har han inte tagit upp det sen men varit extra gullig och omtänksam. Han vill vara med mig och han planerar andra saker för vår gemensamma framtid men just det här vill han inte prata om. Våra seriösa diskussioner, eller ja snarare mina monologer, har skett kanske 3-4 ggr under året.

Skulle jag bli gravid nu och vilja behålla det så vet jag att han skulle ställa upp och älska barnet när det kommer. Dock skulle jag aldrig medvetet göra så mot honom då jag vill ha barn med någon som VILL ha barn med mig.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 827
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 163
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 634
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 256
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hage
  • Lättare foderstrupsförstoppning

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp