remont matcha frank baines

R

rassub

:( min tränare tvingar mig att ha remontnosgrimma på min häst å jag tycker det är så jä..la fult! Vill helst inte köpa ett nytt träns med remont grimma på, har inte för avsikt att rida med den så länge:crazy: (har en 4 åring) Vill därför köpa en remont grimma som passar till mitt svart frank baines träns med mässing spännen
735085.JPG


var kan jag hitta nån sån? Eller finns det nåt snyggt inte tokdyrt träns m remontgrimma?
 
Sv: remont matcha frank baines

Globus har "lösa" remontnosgrimmor att sälja i svart o mässing..
 
Sv: remont matcha frank baines

Tror inte du hittar en nosgrimma som matchar om inte FB säljer sådana.
Köpt ett billigt träns på hööks och en lös remontgrimma eller lev med att stännena inte matchar om du har så bråttom att byta bort den sedan.
 
Sv: remont matcha frank baines

hur kan din tränare tvinga dig till ngt sådant?
det är väl ändå ditt slutbeslut..eller har jag helt fel..?:angel:
 
Sv: remont matcha frank baines

.... Hästar ska inte BEHÖVA nosgrimma alls, då är det nåt fel....
Jag skulle aldrig låta en tränare plocka på min häst utrustning. Varför anser hon att han Måste ha remont? Gapar han? isf har han ont i munnen eller så har du för hård hand och då är det helt fel väg att gå att spänna igen truten på hästen.
 
Sv: remont matcha frank baines

Fast hästen verkar ju gå på aachen nu så stängd käft har den nog i vilket fall...
 
Sv: remont matcha frank baines

Tja, jag kan ha aachen utan att dra åt den alls så det behöver inte vara så..
 
Sv: remont matcha frank baines

Men ni måste väl ändå hålla med om att på vissa hästar behövs det? :smirk: Detta var ju ändå en unghäst. Har tex en hemma i stallet som verkligen behöver nosgrimma. Han är kollad och allt i munnen och oavsett om man rider med mjuuuka händer så gapar han som en tok om har inte har nosgrimma, han tar alla chanser och busar på som fan ibland annars. Och han är välriden, har hoppat 1.40 klasser.
 
Sv: remont matcha frank baines

det är ju inte så att hon slår ihjäl mig om jag inte har en remontgrimma men hon rekommenderar det..
 
Sv: remont matcha frank baines

Det kan jag med min remont också. :) Men jag förstår hur du menar, men tyvärr har jag inte träffat många som inte drar åt den "som man ska". Har du din pga estetiska skäl då?
 
Sv: remont matcha frank baines

Hästar ska inte BEHÖVA nosgrimma alls, då är det nåt fel....
Jag skulle aldrig låta en tränare plocka på min häst utrustning. Varför anser hon att han Måste ha remont? Gapar han? isf har han ont i munnen eller så har du för hård hand och då är det helt fel väg att gå att spänna igen truten på hästen.

Min häst är 4 år, då tappar de en del tänder därför kan de vara tjafsiga i munne, en remont är den snällaste nosgrimman du kan ha på en unghäst. Det handlar inte om att "spänna igen truten" det handlar om att komma vidare i utbildingen.
Självklart är det mitt beslut men jag litar 100% på min tränare annars skulle jag inte anlita denne eller hur?
 
Sv: remont matcha frank baines

Fast hästen verkar ju gå på aachen nu så stängd käft har den nog i vilket fall...
det är inte min häst på bilden, han har ett likadant träns men utan snokrem.
 
Sv: remont matcha frank baines

Ja enbart. Jag anser att alla hästar skall kunne ridas utan nosgrimma.
 
Sv: remont matcha frank baines

Har du tänkt på att det är en väg till att kunna rida utan nosgrimma...?
 
Sv: remont matcha frank baines

Jag har kunnat rida utan nosgrimma på min 4åring. Red dessutom en 4 årig travare för några år sen med en engelsknosgrimma (det var ett träns som man brukar ha till travare) o hon var i tävlingskondition. Inga problem för min del.

så jag håller med Centaur
 
Sv: remont matcha frank baines

Nej den rätta vägen börjar nämligen med väldigt lös/utan nosgrimma... ;)
 
Sv: remont matcha frank baines

Men så är de ju så också att det finns många många hästar! Men visst är det alltid bra att det finns en del som är "exemplariska", men man kan inte förvänta sig att alla hästar ska vara likadana. Jag tycker inte att det går att jämföra så; "Min häst går att rida utan på, jag tycker inte att någon häst ska ha nosgrimma och alla som rider på det och spänner den hårdare än väääldigt löst, är dumma i huvudet, känns det som" Nån mer än jag som har fått den uppfattningen? :smirk: Undar varför nosgrimman uppfanns överhuvud taget. Missförstå mig rätt. :)
 

Liknande trådar

Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 740
Senast: shia
·
Utrustning Har mässing på sadel/stigbyglar,och jag letar nu ett nytt träns då strl Cob inte längre sitter optimalt,men HERREGUD vad omöjligt det...
2
Svar
26
· Visningar
3 577
Senast: HannaZ
·
Dressyr Pålle har återigen lyckats med konsten att ha sönder sidostycket på tränset. :cry: Nu behöver jag tips på snygga träns i bra kvalitén...
2
Svar
20
· Visningar
3 097
Senast: aprilia
·
Utrustning Hata Dyon tränsen att man inte kan byta nosgrimma på dom :( Iaf har alltid haft Aschen nosgrimma på min häst då jag tkr de är...
Svar
15
· Visningar
2 464
Senast: oxo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp