Remont nosgrimma som är ställbar i nos stycket? Islands nosgrimma?

mackan

Trådstartare
Fanns en sån tråd för ett tag sen men hittar den inte! :crazy:

Kan ni tipsa mig på remont nosgrimmor som går att ställa/justera i nospartiet? alla är för långa i nospartiet, varpå ringarna går för nära eller i kontakt med bettringarna! :crazy:

vet att det finns islandsnosgrimmor som är ställbara, men kan inte ens hitta en vettig shop/webbutik med bilder nu. Dessutom: om det är island så finns de ju bara i en storlek - hur mäter sig den storleken (dvs längden runt nacken osv) med full storlek för häst?

tack alla kloka! :bow:

Sv: Remont nosgrimma som är ställbar i nos stycket? Islands nosgrimma?

Tärnsjö en sån nosgrimma i stl full, den kostar dock runt tusenlappen. Annars kostar det nog inte så mkt att be en sadelmakare att korta av en nosgrimma lite :idea:

finns på H**ks.. har iaf sett i webbbutiken (under island då) men inte i IRL affären i min stad..

annars kan man juh alltid *klippa klippa* och sätta dit en aachenrem (lösa nosremmen mao) och man lägger då remmen genom ringarna och dubbel över nosryggen..

Hööks har en islandsnosgrimma med ställbar ovandel i nosedeln. Min häst har ganska normalstort fullhuvud och han kan ha islandshuvudlag bortsett från att pannbandet alltid är för kort, så de borde motsvara full....

Våra remontnosgrimmor kommer ifrån isländska Ástund och där får man välja längd på remmen över nosen. Fanns då jag köpte min i cm-storkelar från ca 17-18 cm upp till 22 (som min grove har)!

Ástund ses på www.astund.is men säljs i Sverige t ex av
www.islandshestbutiken.com och www.frotunagard.se

:bow: Tack snälla alla för era toppen tips! :bow:

Liknande trådar

Utrustning Jag blir snart knäckt (och ruinerad *s*). Kele håller på och växer ur normala ponnygrimmor. bara det att cob är ALLDELES för stort. Med...
Svar
18
· Visningar
3 009

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka