ren galopp

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare crazy horse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 773
C

crazy horse

Hur går man tillväga för att få en renare galopp på sin unghäst? Är det bara att vänta tills hästen är mer stabil i sin balans med ryttaren, eller kan min bomlösa sadel hindra galoppen? Min valack på snart 4 år galopperar inte jättegärna, och när han gör det känns det vingligt. Traven har vi inga problem med. Från marken ser galoppen bara fin ut.

Sv: ren galopp

dubbelpost

Senast ändrad av en moderator:
Sv: ren galopp

Träna upp din hästs styrka i traven så blir nog galoppen mer stabil. Att träna öppna och sluta tycker jag är bra övningar. Ge din häst den tid som den behöver! Jag tror inte att den bomlösa sadeln är ett problem, förutsatt att den passar och att du har en bra sits som inte stör hästen...

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 667
Senast: Emuliiaa
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 962
Senast: lirco11
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 140
Senast: Piaff
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
17 022

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka