Bukefalos 28 år!

Ren nyfikenhet :)

Sv: Ren nyfikenhet :)

Beror på väder, skola o.s.v men oftast så motionerar jag min häst 5-6 dagar/vecka. rider inte alltid, varierar med löshoppning, longering och promenader.
Har en korsning halvblod/ varmblodig travare.:)
 
Sv: Ren nyfikenhet :)

Rider i snitt 6 dagar i veckan. Mkt beror på jobb, väder och ork (jobbar mkt så ibland finns det ingen ork)

Tinker/Welsh Cob-sto, 13 år, tränas i både hoppning och dressyr. Lite småfet sen sommaren bara:p
 
Sv: Ren nyfikenhet :)

Normalt sett motionerar jag hästen ca 5 dagar i veckan.. 2-5 av motionspassen är ridning, det blir lite olika från vecka till vecka (Dressyr, uteritt, longreining, tömkörning, longering, hoppning). Och så blir det en del trickträning också.

Hon går ute långa dagar i hagen.
Hästen är en halvblodskorsning. Regelbundet riden i ca 8 månader?
 
Sv: Ren nyfikenhet :)

*kl*

Försöker arbeta min 7-åriga islandshäst minst 6 dagar i veckan. Ibland arbete vid hand, ibland bara en lugn skrittrunda. Annars uppvärmning ute på traktorstigarna/grusvägarna och sedan en stunds arbete på ridbanan.
 
Sv: Ren nyfikenhet :)

Jag rider inte varje dag, men vill att han ska motioneras varje dag. Kanske rider 4 dagar i veckan och min medryttare en dag i veckan. Sen försöker jag gå långa promenader (så långa jag orkar), tömkörning eller annat. Men pga. olika omständigheter brukar han få en dags vilodag då och då. Men vill helst att han ska få sin dagliga motion. (Han behöver mer än gå i hagen, då han är överviktig.)

Islandshäst på 5 år.
 
Sv: Ren nyfikenhet :)

Arbetar min häst 5-6 dagar i veckan, varvar ridningen med tömkörning och longering och rider varierande på ridbanan och i naturen!
Jag har en 6-årig varmblods vallack!!
 
Sv: Ren nyfikenhet :)

16 årig connemara, hopponny i tävlingskondis. Rids 6 dagar i veckan. Ett hopp, ett markarbete, ett kondispass, 2 dressyrpass, ett pass skogsmulletur och en vila. Ibland skrittar jag för hand eller en extra skogstur som vila. Det funkar bra för honom. Hoppar jag på tävling så tränar jag inte hoppning hemma, utan bara markarbete då.
 
Sv: Ren nyfikenhet :)

Min häst rids mellan 5-6 dgr i veckan. Med några vilodagar lite här och där. Försöker låta honom vila ca 3 dgr lite då och då för att han ska få slippa belastningen, och för att jag tror att det är ett bra sätt att slippa överansträngning. :D
 
Sv: Ren nyfikenhet :)

*kl*

Hästen är en 11årig fullblodsvalack.
Rids ca 6 dagar/vecka. Ibland bara 4 eller 5 beroende på väder och jobb som inte alltid är på min sida....

Han hade lätt kunnat gå 7 dagar men det är mer jag som behöver ledig tid än han som behöver vila…:angel:
 

Liknande trådar

Träning Jag har hästen på ett stall som inte fungerar för min och min häst alls, lösdrift. Där jag bor finns det tyvärr inte annat än...
Svar
9
· Visningar
1 143
Senast: warg
·
Tjatter Sedan pandemin erbjuder Willys här en hurts med två spannar vid lösgodiset, en för smutsiga skopor och en för rena. Nu har de ju haft...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
4 116
Senast: Amha
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 006
Senast: Miingla
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 138
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp