Rengöra borste med trä handtag?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare moonlightgarden
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 695
M

moonlightgarden

Hur gör man? Träet blir ju förstört om man gör som vi brukar göra, vattenbad med klorin i för att sedan sköljas av å torka ordentligt.

Vad ska man använda för metod för att träet inte ska bli förstört? Den är ju viserligen behandlat med någon olja/lack eller liknande. Men jag vill ju inte förstöra borsten. Den var ju ganska dyr å det är en sådan där riktigt mjuk å fin borste som bara är :love:

Sv: Rengöra borste med trä handtag?

jag tvättar alla min borstar t vättmaskin, även de med trähandtag, de har hållt i flera år med den metoden ;)

Jaha okej, ja det borde ju funka. Hur många grader kör du dom i?

har ju faktiskt tvättstugan imorgon :devil:

tvättstuga är bra :) lägger dem i torkskåpet efter. 40 grader brukar jag köra på.

Okej, vad bra ska jag göra det i morgon :devil:

mörda mig inte om det går fel bara :angel:
är det en borste md brunt tät "äkta" borst??

Äkta vet jag inte, var ju ett tag sedan jag köpte den. Men tät är den iaf och svart borst med brunt trä handtag.

men då är det nog typ en sån jag har, köpte den 98 o den har varit i tvätmaskinen många gånger nu o den är i nyskick :D

lägger dom i en span med varmt vatten i.. tar upp dom efter vattnet har svallnat å låter dom torka ute-- funkar jävligt bra..

Kan det nog vara, från h**ks?

Fast den var ju nästan billig, bara 250 kr cirka :angel:

Okej, får du bort allt fett å så då oxå?

haha skrubbar stallet med dom på sommaren med såpavatten.. Dom blir superrena :D ;)

Fast funkar iof kanske inte så bra på en mjuk borste... :angel:

Liknande trådar

Hemmet Vi behöver göra något åt golvet i vår lägenhet. Det är ett jättefint golv i massiv ek som lades 2014, och det är samma golv genomgående...
Svar
14
· Visningar
3 025
Senast: Jenka
·
Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött på mitt hår! Det är av modellen som blir statiskt så fort det inte är blött ute typ (min häst är dessutom... 18 19 20
Svar
389
· Visningar
67 154
Senast: Skogstokig
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 632
Senast: moonstruck
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 831
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka