"Renhårig " lönesamtal

Status
Stängd för vidare inlägg.
idag fick jag lära mig ett nytt ord, renhårig. Ja, duschade gjorde jag i och för sig igår kväll efter stallet, men inte hade det väll hunnit bli fettigt över natten? Men det visade sig inte vara håret utan något som jag skulle värderas över på arbetet. Jag fattade ändå inte när jag frågade vad som menades? Jag kunde inte få någon förklaring heller om det var något man var missnöjd eller nöjd med. Om jag gjorde de uppgifter jag skulle och inget annat så var jag renhårig. Vilket konstigt uttryck. Nu är jag ändå född o uppvuxen i Sverige och har högskoleutbildning så osmart vill jag inte påstå jag är. Men tänk tvärtom om jag vore i ett annat land och någon började prata om mitt hår som en utvärdering av mitt arbete. Jag skulle då undra hur de tänkte....?
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 426
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 772
Senast: Saeta
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skriver inte på Buke längre, jag hänger inte här mer än att jag kanske kollar lite lite ibland. Men det är ändå en del som följt mig...
Svar
9
· Visningar
2 699
Senast: GotAsecret
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 520
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp