Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kedjan är väldigt rostig. Jag tror inte jag får den där att funka.Varför måste du byta kedja?
(den här blondinen trodde cykelkedjor höll i all evighet. Bara att smörja)
En oljekanna och rejäla mängder olja.Kedjan är väldigt rostig. Jag tror inte jag får den där att funka.
Nej cykelkedjor hålle rinte för evigt. De slits precis som kuggkransarna slits. Det är dock inget man behöver byta särskilt ofta.Varför måste du byta kedja?
(den här blondinen trodde cykelkedjor höll i all evighet. Bara att smörja)
Jag vet inte om det ens finns någon cykelhandlare här. Sen vet jag inte om man kan få av en kedja utan att bryta den? En ny kedja är ju inte så dyr. Det svåra är ju att veta vilken kedja jag i så fall behöver köpa. Men skulle jag råka hitta en cykelhandlare här så vet ju de, men då får man väl betala en massa extra, i stället för att köpa hos ett lågprisvaruhus.Ta med den rostiga kedjan till cykelhandlare och be om råd, förmodligen vill de sälja en likadan. Eller inte.
Eller som när jag skulle köpa ny "fläkrem" till min torktumlare, killen i kassan frågade "Kör du traktor?" Nä torktumlare
![]()
Googla cykelrepration och närmsta ort så dyker det antagligen upp alternativ. Sportbutiker brukar kunna ha egna reperatörer eller kunna tipsa om någon.Jag vet inte om det ens finns någon cykelhandlare här. Sen vet jag inte om man kan få av en kedja utan att bryta den? En ny kedja är ju inte så dyr. Det svåra är ju att veta vilken kedja jag i så fall behöver köpa. Men skulle jag råka hitta en cykelhandlare här så vet ju de, men då får man väl betala en massa extra, i stället för att köpa hos ett lågprisvaruhus.