Bukefalos 28 år!

Renovera gammal barbiehäst

Mirre

Trådstartare
Har en gammal Barbiehäst av större modell som jag/någon annan (minns inte) har dragit av all man och päls på så den är jätteful nu. skulle vilja göra något åt den men hur?
 
Sv: Renovera gammal barbiehäst

Lägg på papiermaiche (stavning?) eller gisplindor, måla en grund med en mörk färg, sedan målar du vitt. Efter det slipar du på "slitställena". Och, du har fått en tjusig "chabby-chick-häst" :)
 
Sv: Renovera gammal barbiehäst

Ja gör det! En "före" och "efter"! Har planer på att göra så själv med gamla grejjer :)
 
Sv: Renovera gammal barbiehäst

Jag har ingen aning om hur man renoverar gamla barbiehästar men skall med nyfikenhet följa hur det går:).
Jag funderar på om det inte fanns en leksaks/nalledoktor i Stockholm och om han/de finns kvar så kanske de kan ge tips?
 
Sv: Renovera gammal barbiehäst

Åh. Sådär gjorde min lillasyster med mina barbiehästar när jag var liten. Alla fem var nakna tillslut, men de fick leva sina liv hårlösa. Vissa målade hon rött nagellack på för att simulera "skador". Jag hade även en svartskäck som tack och lov klarade sig. Den ligger nog i någon flyttlåda just nu. :D
 
Sv: Renovera gammal barbiehäst

Kan man köpa typ sammetstyg och ha som päls?
Tips till manen?
Svansen finns ju kvar men den är inte spec fin så den ryker nog tror jag
 
Sv: Renovera gammal barbiehäst

Sådär blev mina också!

För några år sedan rotade jag fram och tog garn i brun färg och klippte i smått smått, nästan som pulver, sedan limmade jag på det över hela hästen.. Det blev en american Curly :D
 
Sv: Renovera gammal barbiehäst

Haha ja det var ju smart förstås:D

Undrar om man skulle kunna göra en Clydesdale av den. Är det svårt tror ni?
Hur göra hovskäggen?
 
Sv: Renovera gammal barbiehäst

Syster och jag hade varsin såndär häst, min var brun och jag skötte den exemplariskt såklart! :D Medans min systers vita häst blev totalt massakrerad! Hon drog av all pälsen och målade den rosa med kritor... :crazy: Den hästen fick nog sluta sina dagar kort därefter. Ingen svans hade den heller..

Så jag har inga direkta tips att komma med men det ska bli intressant att se hur det går!
 

Liknande trådar

Hemmet Hittade en gammal tråd från 2008 på ämnet, men tänkte att jag skulle be om lite mer uppdaterade tips. Kanske vet ni någon specifik...
Svar
14
· Visningar
854
Senast: machafuko
·
Ekonomi & Juridik Jag fick ytterligare en höjning av vetrinärvårdsförsäkringen i år. Nu har jag en gammal häst som jag inte göra något större ingrepp på...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 886
Senast: Fiorano
·
Utrustning Använde min hästtransport för att flytta möbler i helgen och upptäckte då att träet på nedre delen av rampen har murknat:cry: Det är...
2
Svar
31
· Visningar
2 021
Senast: MiniLi
·
Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 704
Senast: lindaf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp