Vetrinärvårdsförsäkring

Jag betalar betydligt mer än den summan och har fått tillbaka över 5 ggr summan på ett år så det väl upp till var och en vad man tycker är rimligt 🤷🏻‍♀️
Givetvis är det upp till var och en. Grejen är att det börjar bli sjukt dyrt, så dyrt så man kan ifrågasätta vitsen med försäkring.
Om du fått tillbaka 5ggr summan på ett år en gång så går du fortfarande 3ggr back på den summan under hästens försäkrade livstid, om du inte använder försäkringen kontinuerligt.
 
Givetvis är det upp till var och en. Grejen är att det börjar bli sjukt dyrt, så dyrt så man kan ifrågasätta vitsen med försäkring.
Om du fått tillbaka 5ggr summan på ett år en gång så går du fortfarande 3ggr back på den summan under hästens försäkrade livstid, om du inte använder försäkringen kontinuerligt.
Jag betalar 10% om året och självrisken är 3.5 tkr plus 25% :banghead:
 
Men va??
Jag har en 19-årig quarter som har 80.000:- veterinärvård och 20.000:- liv. Agria. Den kostar 1340:-/året!

Min 5-åring (welsh cob) har jag försäkrad i 15.000:- liv för att hålla nere kostnaden (hon är född på gården), och 80.000:- vet vård och den kostar 1498:-/året hos If.
Halvbloden är ohemult dyra. Betalar 8 000+ per år hos Agria för veterinärvård på 120 och kaffepengar i livförsäkring för halvblod på åtta år. Haft henne sen föl och aldrig använt försälkringen, trots det så höjer de 10-20% varje år. Kommer roa mig med att shoppa runt efter annat bolag så fort det blir dags att förnya. Hälften för den äldre som jag har hos IF men med aningen lägre veterinärvård. Den kommer jag nog säga upp. Hästen är 24 nästa år och hittills aldrig behövt använda försäkringen så skulle det hända någonting stort så tar jag bort henne.
 
Behöver hästen stå på klinik en längre tid är det absolut värt att ha försäkring. Egen erfarenhet tidigare i år, knappt två veckor på klinik efter att min häst blev sparkad av en annan häst i hagen. Passerade 100 000 så även med självrisk och 20% så blev det en rejäl ersättning från försäkringen.
 
Tack för påminnelse om försäkring btw. Agria har smyghöjt ponnyns försäkring igen, så nu blir det flytt till Folksam istället. Galet att jag betalar 4000 kr varje år på en ponny som i sju års tid aldrig varit i närheten av en veterinär förutom vid vaccinering och tandkoll…
 
Men kan import utan härstamning spela in?
Har jag svårt att tro. Vilket bolag är det?
Givetvis är det upp till var och en. Grejen är att det börjar bli sjukt dyrt, så dyrt så man kan ifrågasätta vitsen med försäkring.
Om du fått tillbaka 5ggr summan på ett år en gång så går du fortfarande 3ggr back på den summan under hästens försäkrade livstid, om du inte använder försäkringen kontinuerligt.
De flesta jag känner har ändå behov av att använda försäkringen kontinuerligt. Ganska få år man inte använder den alls, och man kommer snabbt upp i ordentliga summor när något händer.
 
Har jag svårt att tro. Vilket bolag är det?

De flesta jag känner har ändå behov av att använda försäkringen kontinuerligt. Ganska få år man inte använder den alls, och man kommer snabbt upp i ordentliga summor när något händer.
Det gäller Agria. De har ökat med minst tusen kronor per år.
 
Har jag svårt att tro. Vilket bolag är det?

De flesta jag känner har ändå behov av att använda försäkringen kontinuerligt. Ganska få år man inte använder den alls, och man kommer snabbt upp i ordentliga summor när något händer.

De flesta jag känner använder den ytterst sällan. Sist jag använde min till ridhästen var 2020. Ingen av de andra två hästarna har nånsin använt sina, de är födda 2016 och 2022.

Tror det beror mycket på vilka kretsar man rör sig i och vilka raser man har. Men det speglar delvis även premien (förutom på welshen, tror agria räknar in alla sektioner i samma tyvärr).
 
De flesta jag känner använder den ytterst sällan. Sist jag använde min till ridhästen var 2020. Ingen av de andra två hästarna har nånsin använt sina, de är födda 2016 och 2022.

Tror det beror mycket på vilka kretsar man rör sig i och vilka raser man har. Men det speglar delvis även premien (förutom på welshen, tror agria räknar in alla sektioner i samma tyvärr).
Ja det varierar såklart, och det är ju fritt fram att strunta i försäkring om man vill.
Men det räcker ju med en krånglig hovböld, ordentlig sårskada eller diffus hälta så springer det iväg. Man får ju även ersättning för medicin och sårvårdsmaterial och bara det kan bli svindyrt..
 
Har jag svårt att tro. Vilket bolag är det?

De flesta jag känner har ändå behov av att använda försäkringen kontinuerligt. Ganska få år man inte använder den alls, och man kommer snabbt upp i ordentliga summor när något händer.
Jag har inte använt försäkring på häst sedan 2003. Har haft ute vet men aldrig kommit upp i min självrisk som varit/ är 5000 (möjligt någon 100lapp över men ändå vunnit på att inte använda försäkring för jag då skulle mist rabatt på skadefria år). Har haft 2 till 3 häst samtidigt sedan 2004.
 
Det gäller Agria. De har ökat med minst tusen kronor per år.
Titta på trav och galopp försäkringen. Har en sådan på mina. Tror priset ligger på ca 1300 per häst och år utan rabatt och självrisk 5000 +25%.

Vet inte om det går att försäkra in andra raser i denna försäkringen längre. Det hette vetvård begränsad när jag tog den på mina.

Tycker priset sjunker massor vid högre självrisk.
 
Givetvis är det upp till var och en. Grejen är att det börjar bli sjukt dyrt, så dyrt så man kan ifrågasätta vitsen med försäkring.
Om du fått tillbaka 5ggr summan på ett år en gång så går du fortfarande 3ggr back på den summan under hästens försäkrade livstid, om du inte använder försäkringen kontinuerligt.
Ett val jag gjorde för många år sedan, att inte ha A1.
 
Givetvis är det upp till var och en. Grejen är att det börjar bli sjukt dyrt, så dyrt så man kan ifrågasätta vitsen med försäkring.
Om du fått tillbaka 5ggr summan på ett år en gång så går du fortfarande 3ggr back på den summan under hästens försäkrade livstid, om du inte använder försäkringen kontinuerligt.
Såklart är det upp till var och än, därav att jag reagerade på att du skrev att det inte var rimligt ☺️ Har hittills varje år jag har haft häst kommit upp i minst försäkringskostnaden på båda mina tyvärr
 
Titta på trav och galopp försäkringen. Har en sådan på mina. Tror priset ligger på ca 1300 per häst och år utan rabatt och självrisk 5000 +25%.

Vet inte om det går att försäkra in andra raser i denna försäkringen längre. Det hette vetvård begränsad när jag tog den på mina.

Tycker priset sjunker massor vid högre självrisk.
Den har jag till min shettis och min vän tecknade den nyligen till sin welsh, så den finns kvar. Den är rimlig tycker jag!
 
Jag har inte använt försäkring på häst sedan 2003. Har haft ute vet men aldrig kommit upp i min självrisk som varit/ är 5000 (möjligt någon 100lapp över men ändå vunnit på att inte använda försäkring för jag då skulle mist rabatt på skadefria år). Har haft 2 till 3 häst samtidigt sedan 2004.
Jag hade nog också använt försäkringen mindre om jag hade 5000 i självrisk. Har hellre lite lägre även om premien blir dyrare, för då ökar chansen att jag kan använda den även vid mindre saker 😊
 

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 541
Senast: manda
·
Hästmänniskan Jag har varit en person som övertänkt väldigt mycket. En del ligger i att andra har pratat så mycket om vad som kan hända eller berättar...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Krummi
·
Hästvård Vår ponny har väldigt fin hovkvalitet,men usla tunna sulor. Hon är dessutom plattfotad. Hon är superöm på grusvägar och tyvärr består...
Svar
9
· Visningar
757
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 029
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Inredningstråden, del 2
  • Jag gpr sönder

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp