Renovera hästtransport i glasfiber

Iddefixen

Trådstartare
Har precis köpt en hästtransport i glasfiber. Det trista med den är att den är så matt i lacken.

Går det att klarlacka om ett glasfibersläp? Eller kan man vaxa upp lyster igen?

Behöver alla tips som går att få :)

Sv: Renovera hästtransport i glasfiber

Ja, jag har funderat på om inte det funkar. Men sen såg jag att ytlacken - klarlacken hade nötts bort av väder och vind. Så jag blev osäger. Men testa skadar ju inte :)

Vad ska man testa att polera med?

köp någon riktigt bra polering för båtar, vårat tak på transporten looks like shit. men vi köpte båtmedel och vax och allt vad det var, men det blev lite bättre men nu ser det lika dant ut igen, så nu ska vi gå och be om det bästa möjliga som finns och se om det går

Båttvätt och båtvax, det är nog det enda..

Lycka till!

Jag får leta upp en båtaffär och shoppa lite verkar det som :)

står i transportköpar tankar...men blev så fundersam....säger dom inte att just glasfiber inte ska bli matt i lacken utan stå emot väder och vind och sånt bra??!!

Säljarargument!! Beror självklart också på att vissa märken är av sämre kvalitet än andra med.. Pm:a om du vill ha mer info..Har riktiga skräckexempel på transporter som inte håller måttet..

har skickat dig ett pm, vill gärna ha info!

Liknande trådar

Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
481
Senast: warg
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 370
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Har köpt en hästtransport med trägolv, men vi fick till ett aluminium golv som vi kan byta till. Har en vän som är händig som ska hjälpa...
Svar
2
· Visningar
564
Senast: Emiro
·
Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
463
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31