Renoverings-hjälpen

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Scata
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 119
  • Visningar Visningar 4 901
Då får du ha det som du har det så länge. Jag hade dock bytt bänk och blandare om jag inte var nöjd med blandaren.
Exakt. Det får vara som det är tills jag tröttnar och river ut alltihop. Det är fullt funktionellt och helt. Jag tycker bara det är kul att planera.

Varför skulle du bytt diskbänken? Blandaren for sure, men bänken är hel och ren.

Jag tänker väl mest att så mycket som möjligt som går att återbruka, renovera, putsa upp, snygga till, osv ju bättre är det för miljön och ekonomin... :)
Och jag tänker att om köket är 70 år har det nog börjat göra sitt ändå.
Visst är det bättre för miljön. Men försäkringen täcker inte vattenskada i köket som det är nu. Jag är helt för att ta tillvara, men det finns gränser.

Och jag tänker att om köket är 70 år har det nog börjat göra sitt ändå.
Visst är det bättre för miljön. Men försäkringen täcker inte vattenskada i köket som det är nu. Jag är helt för att ta tillvara, men det finns gränser.
Den dagen du ska byta så kolla om någon vill köpa det eller få det gratis mot att de monterar ner det? Det kan vara stort sug efter gamla kök då många vill ha det tidstypiskt när de renoverar äldre hus. :up:

Den dagen du ska byta så kolla om någon vill köpa det eller få det gratis mot att de monterar ner det? Det kan vara stort sug efter gamla kök då många vill ha det tidstypiskt när de renoverar äldre hus. :up:
Den myten trodde jag oxå på, tänkte på alla små stugor mm i skåne, det var inte en enda som visade intresse för det demonterat o klart för att lasta
Förutom @Snurrfian som ville ha den där hyllan med alla glasbehållare

Den myten trodde jag oxå på, tänkte på alla små stugor mm i skåne, det var inte en enda som visade intresse för det demonterat o klart för att lasta
Det kan nog till stor del beror på var i landet man bor? Fast med tanke på hur bra byggvårdsbutikerna går även i Skåne så är det lite förvånande.

Kollade du med folk i någon byggnadsvårdsgrupp på facebook? Där verkar det vara ett stort intresse för all möjlig äldre inredning :) .

Jag förstår precis, det är ett himla bök att montera ner kök och inte så kul att stå en (flera) hela dagar hos någon annan.

Det är trä, mycket riktigt. Och sjukt små och opraktiska lådor. Ingen förvaring alls nästan.

Jag har som sagt målat det en gång redan. Det kan jag göra igen, behöver inte lämna in.

I mitt kök går det inte utan att bygga om massor, så jag är också glad att jag inte är så lång 🙈
20250504_164642.webp

Ignorera kaoset på diskbänken 🫣🤪 men vi renoverade vårt 50-tals kök. Vi var visserligen tvungna att renovera hela köket pga av en vattenskada när vi köpte. Men bänkarna kunde vi lyfta ut, sätta dit en sokel under och en förhöjning över för att få bra höjd men ändå behålla proportionerna.
Diskbänksskivan beställde vi på Ikea, runt 5 tusen har jag för mig. Vi lämnade in alla luckor på målning, där har jag inget pris eftersom det var en god vän som fixade det så vi betalade bara färgen.

Älskar mitt kök och när jag får tummen ur och tar mig till @dobbkommer den bli pricken över i längst in i hörnet. :)

Gällande vatten och avlopp så bytte vi ut allt i hela huset när vi ändå renoverade. Vi byggde helt nytt badrum på övervåningen så då var det en väldigt liten kostnad att dra nytt rör från köket. 🤪😅

Jättefint @Snurrfian !
Mitt är bajsbrunt just nu och väldigt, väldigt slitet. Trasiga gamla plasthandtag, skador på luckor och väldigt lågt mellan över och underskåp.. en renovering av befintligt känns inte alls rimligt här. Stamrenoverade gjorde vi också i samband med badrummet, så diskbänken flyttar inte på sig 😅

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur får man en anhörig som de senaste åren (ca fem) inte riktigt fullt ut klarat av att ta hand om sig själv att förstå behovet av hjälp... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
14 485
Hemmet Ja.. Jag vet inte var jag ska börja.. Förra året i december blev det, efter tre års bönande och tjat, klart med att min hyresvärd...
Svar
7
· Visningar
1 951
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Shop to you drop, del 4