Bukefalos 28 år!

renskav till katt -ska man tillaga det?

L

legolas

Hej.

Vår katt ska gå på en diet med renskav för att testa möjlig allergi. Vi har köpt renskav i frysdisken, och den stora frågan e då, ska man tillaga det på något sätt? Det ser ju rätt rått o inte vidare gott ut (ingen kattmat ser go ut iof).

/Patrick & Maria
 
Sv: renskav till katt -ska man tillaga det?

Nu är jag ju ingen renskavsexpert precis, tycker själv att det smakar ganska illa, men om katten äter så ge den det rått. Om du börjar steka eller koka så förstör man en del näringsämnen. Dessutom om köttet är rått så blir det väl något bättre tandgymnastik.
 
Sv: renskav till katt -ska man tillaga det?

Om katten äter det rått går det alldeles utmärkt att ge det rått. Annars kan du koka det lätt i lite vatten.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 505
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 323
Senast: Elendil
·
  • Artikel
Dagbok En av anledningarna till att jag vill vara uppe när HV kommer, är för DERAS skull att de inte ska behöva vara ansvariga för att ha...
Svar
0
· Visningar
554
Senast: IngelaH
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 114

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp