Sv: Repgrimma i transport?
För säkerhets skull, så ska jag upprepa: "Lär den (hästen) stå lös och stilla istället". För gör den det, så kan den i o f s stå lös, men framför allt blir det inga problem om säkerhetsknutar löser ut eller fästen släpper etc! Och... jag är medveten om att majoriteten av hästägare inte har den "skolningen" på sina hästar idag.
LIA
Ja, det har du gjort, utan att någon gång ha motiverat varför.jag har skrivit VARFÖR femtielva gånger. att borttagen inredning är en förutsättning för att skaderisken med lös häst ska bli så obefintlig som möjligt.
har du en lös häst med frambom tex kan du nog själv räkna ut att den kan komma under frambommen, fastna, eller på annat sätt skada sig - trilla ut genom framdörren, eller slå ut rutan därframme, bland annat.
Nej, det kan jag inte räkna ut. Våra hästar står lugnt och stilla och kikar ut genom fönstren och bakåt över lämmen. Oavsett dom är fastbundna eller inte.
har du en mellanvägg kan den försöka vända sig och fastna.
Vi använder inte mellanvägg, men om vi gjorde det så skulle hästarna ändå inte vända och krångla. Dom gör det inte ens nu utan mellanvägg.
Att inte ha frambom är totalt olagligt. Därmed har du en stor skaderisk oavsett.
Frambommen har jag redan kommenterat. Missade du det?
jag har ju redan skrivit precis detta, vad är det som du inte förstår?
Var har du skrivit allt detta tidigare i tråden? Jag ser det inte.
Återigen, nej det har jag inte alls starkt förespråkat att folk ska. Visa gärna var så skulle skett.de diskussioner du varit inblandad i tidigare som jag sett, så har du starkt förespråkat att folk ska ha sina hästar lösa precis som du, så isåfall är det ju jättebra om du modifierat den åsikten. det framgick inte av ditt inlägg i den här tråden dock, då du framställer det som att om folk kommer till slutsatsen att det bästa är att ha hästen helt lös, så är det det bästa.
För säkerhets skull, så ska jag upprepa: "Lär den (hästen) stå lös och stilla istället". För gör den det, så kan den i o f s stå lös, men framför allt blir det inga problem om säkerhetsknutar löser ut eller fästen släpper etc! Och... jag är medveten om att majoriteten av hästägare inte har den "skolningen" på sina hästar idag.
LIA