repgrimma - viktig??

222 kr!? nej herregud så mycket skulle jag ALDRIG lägga ut, som jag skrev innan så säljer jag repgrimmor för 75 kr å dom ÄR bra iaf. Vad har du gett för din då?
 
Jag minns inte exakt men jag vet att det inte var över hundralappen. Det var nog runt 70 spänn där nånstans. Det var på Western SM i Jakobsberg vill jag minnas. Det fanns såna där 250 kr repgrimmor där också men jag lyckades aldrig lista ut var skillnaden var?
På samma "dyr"-ställe fanns det också 500 kronors-grimskaft. De VAR fina (visst fan vore väl annars för de pengarna) och de saknade motsvarighet nån annanstans på den marknaden. MEN det tar emot trots allt att köpa ett "rep" för 500.... :crazy:
Jag gör det bara inte :mad: det finns nån slags spärr i mig för vad som är rimligt att ge för vissa saker.

Jag köpte ett annat rejält fint rep i en affär för en hundring och fixade själv till karbinhake (runt 10 kr i Börjes) och ordnade till änden med flätning och läderflärp. Jag har det repet kvar än, läder flärpen är borta och det är skitigt som attan men duger både länge och väl... :D

Frid Kokopelli
 
ja den där spärren har jag med faktiskt, jag menar NH i alla ära men den som tror att den får en lätthanterad häst bara för att man köper prylar för närmare 1000-lappen är väll ute å cyklar... :p
Jag gör också rep själv, då kan man ju välja längden som man tycker också. :)
 

Liknande trådar

Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 214
Skola & Jobb Hej! Jag skulle behöva lite hjälp gällandes hur man ska tänka nu efter gymnasiet. Som person har jag länge varit väldigt studieinriktad...
Svar
10
· Visningar
1 414
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
3 806
Senast: Cattis_E
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 523
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp