Sv: Repris på "gammal tråd" - FÖRDOMAR
)
MrsScabtree...
Du gör lite märkliga tolkningar... Jag skiter högaktningsfullt i vad folk eventuellt har för fördomar mot mina raser, inkl TJT! Men när man är fel ute och tror sig veta om saker man inte vet reagerar jag och ger en förklaring till varför vissa saker är som de är.
Så sluta nu tro att jag behöver lugna mig. OM jag var upphetsad över dina påståenden skulle jag nog häcka här mer ihärdigt än jag gör...
Att du nu säger att det
"går fel på sina håll,..." är något helt annat än det du skrev i dina första inlägg. Därav min raktion och där kan jag säga dig att bara för att några enstaka individer är FÖR överskaprpa,.. så är det inte så att rasen går åt fel håll för det.
Och att du uppenbarligen inte förstår vad jag menar visar du med all tydlighet där du hänvisar till dina tidigare svar....
Du visar även din totala okunnighet om jakt och jakthundar.. när du skriver nedanstående...
Ser man det som en styrka att hunden går in i närkamp med viltet istället för att göra sitt jobb ordentligt ska man inte vara jägare,man ska nog inte ha hund över huvud taget. Det är inte konstigt att folk tappar respekten för jägare när såna här kommentarer läcker ut och det är precis detta jag sitter och kritiserar. Otroligt tråkigt för de som bedriver jakten korrekt.
Speciellt kan du inte tillräckligt om grisjakt.... Och de som känner mig här vet att om någon är mån om at jakt ska bedrivas korrekt så är det jag.
Sen kan jag lugna dig,. Jag är nog mer kritisk till mina egna raser än du anar. Och jag vet att du uttalade dig om i grytjakt framförallt men du uttalade dig även om grisjakt och DÄR är du ute på hal is vilket jag påpekade men det var tydligen ömtåligt att inse det för dig eftersom du försöker vifta bort det hela tiden.
Jag har givit en förklaring till varför TJTs är och SKA vara rejält skarpa (i och med det har jag aldrig försökt hävda att det inte finns de som är "oerloaded"...) men problemen är inte på det plan DU tror och försöker framhäva vilket jag också ville belysa.
Kan du inte se det så är det knappast någon idé att fortsätta debatten. Du tror dig veta något om saker du inte har en aning om helt enkelt vilket skiner igenom i mer eller mindre varje rad du skriver som svar.