Bukefalos 28 år!

Resa första vecakn i maj?

ia_

Trådstartare
Börjar inse att det inte blir mycket till semester för mig i sommar...
Så vi tänkte sticka iväg första veckan i maj, men vart åker man bäst då?

har tittat på:
Rhodos
Cypern
Kreta

Kraven är ej för lång flygresa (två barn 7 och 3 år ska med) Pool/barnpool på hotellet och gärna nära till stranden...

Finns det någon annanstans att resa så tidigt på säsongen där man är "garanterad" värme?

Turkiet är inte aktuellt!
 
Du är tyvärr inte garanterad värme på de tre resmålen, men du KAN få det varmt på alla tre. Störst chans: Cypern.
 
Runt Medelhavet är man väl inte garanterad värme i maj någonstans egentligen. Vi hade 30-35 grader i början av april i Portugal och Spanien förra året. Å andra sidan kunde jag också ha 14 grader 10 dagar tidigare och 17 grader i Turkiet i både slutet av april och slutet av maj. I solen är det oftast varmt, men kvällar och skugga är kallt om man inte har tur.

Jag hade nog åkt till Kanarieöarna i ditt fall (eller Egypten, men vet inte hur läget är där nu, så det får bli en parantes)
 
Runt Medelhavet är man väl inte garanterad värme i maj någonstans egentligen. Vi hade 30-35 grader i början av april i Portugal och Spanien förra året. Å andra sidan kunde jag också ha 14 grader 10 dagar tidigare och 17 grader i Turkiet i både slutet av april och slutet av maj. I solen är det oftast varmt, men kvällar och skugga är kallt om man inte har tur.

Jag hade nog åkt till Kanarieöarna i ditt fall (eller Egypten, men vet inte hur läget är där nu, så det får bli en parantes)
De charterbolag som jag kollat, flyger inte till Kanarieöarna då!
Och ja vi vill ha enkelheten med charter
 
De charterbolag som jag kollat, flyger inte till Kanarieöarna då!
Och ja vi vill ha enkelheten med charter
Det kan jag förstå, men kolla typ ticket eller någon resebyrå/reseagent, de kan skräddasy en resa så det blir som charter och behöver inte alltid bli dyrare, om ni vill åka dit. Madeira kanske kan vara ett alternativ? Vet iofs inte om de kör charter sommartid. Annars skulle jag åka någonstans där det finns möjlighet att vädret är bra, men är en plats ni vill besöka, så känns det inte bortkastat om vädret inte är toppen.
 
Jag har varit på Cypern första veckan i maj, det var toppen! Vi badade massor i havet, hade sol varje dag och överlag gillade jag Cypern.
 
Men om vi ändrar frågeställningen lite då...

Var finns mest att göra om nu vädret inte tillåter sol och bad dagarna i ända?

det går utmärkt med "tråkiga" turistfällor såsom vattenparker, djur, båtturer mm mm, det ska som sagt passa en 7 och en 3 åring!

Väljer just nu mellan
Mallorca (Alcudia)
Cypern
Kreta
Rhodos
 
Malta, Cypern, Kreta eller nån by/stad på spanska solkusten har nog bäst förutsättningar. De flesta charterresmålen på Kreta ligger på norra kusten, men södra eller sydöstra delen är statistiskt säkrare.
 
Vi var på Rhodos första veckan i maj förra året och hade helt perfekt väder. 26-27 grader i början av veckan och något varmare i slutet. Poolerna var lite kalla och även havet.
 

Liknande trådar

Äldre Jag och en av mina bästa vänner tänkte starta upp sommaren utomlands. Vi tänkte oss först Bulgarien, men efter att ha hört runt lite...
2
Svar
21
· Visningar
1 469
Senast: Jeps
·
Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 128
Senast: sjoberga
·
Äldre Kanske blev rubriken lite missvisande, jag är inte efter "tänk på det här" i första hand, utan tips på resmål och aktiviteter! Jag är...
Svar
10
· Visningar
1 861
Kropp & Själ I sommar vill jag dra iväg på en semester all alone för att vila upp mig, göra det jag själv känner för och bara njuta av tillvaron..! I...
Svar
3
· Visningar
1 126
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp