Resegarderob som handbagage

Så frustrerande att se att detta skrevs nyss och att det därför inte finns någon rimlig möjlighet att få svar på om det gått när man scrollar ner....
Haha sorry! Jag bör få besked imorgon fm trodde hon, kan hojta då om det hjälper? :).
 
Nope, AirFrance säger nej. Sjukt snorkig tjej också som jag pratade med. Tydligen är det HELT omöjligt att få plats med en resegarderob i kabinen. Sånt fantastiskt skitsnack för jag har vid flera tillfällen sett kvinnor flyga som haft med sig brudklänningar. Då har alltså SAS, Norwegian och Qatar vid de tillfällena sett till att ordna med det. Men med AF är det omöjligt.

Så nu får min kära make engineer nån form av lösning till mig så jag får med mig klänningarna in i kabinen, med nåt form av skydd över.

Jävla skitflygbolag alltså
 
Men allvarligt, det var väl inte en 2x2 meter stor trälåda du skulle frakta kläderna i?
Nope, det är ett mjukt fodral som är cirka tre centimer för långt och fem för brett. Eller nåt sånt. De vägrar! Fastän en gubbes vinterrock tar större plats!
 
Nope, AirFrance säger nej. Sjukt snorkig tjej också som jag pratade med. Tydligen är det HELT omöjligt att få plats med en resegarderob i kabinen. Sånt fantastiskt skitsnack för jag har vid flera tillfällen sett kvinnor flyga som haft med sig brudklänningar. Då har alltså SAS, Norwegian och Qatar vid de tillfällena sett till att ordna med det. Men med AF är det omöjligt.

Så nu får min kära make engineer nån form av lösning till mig så jag får med mig klänningarna in i kabinen, med nåt form av skydd över.

Jävla skitflygbolag alltså

😒

Men bra make!
 
Kanske bäst att kolla med Air France. Så här säger finnair: Ja, du kan ta med en resegarderob som handbagage om den ligger inom den tillåtna storleken för handbagage (56 x 45 x 25 cm). Observera att en resegarderob ersätter det normala handbagaget. Utöver resegarderoben får du ta med en personlig tillhörighet, exempelvis en liten handväska, en liten väska för bärbar dator eller en liten ryggsäck, maximala mått 40 x 30 x15 cm. Läs mer om handbagage.

FINNS det så små resegarderober??
Ja det finns resegarderober som klarar måtten för handbagage. (kanske för sent för TS, men ifall någon annan undrar så har t ex Samsonite ett par modeller)
 
Ja det finns resegarderober som klarar måtten för handbagage. (kanske för sent för TS, men ifall någon annan undrar så har t ex Samsonite ett par modeller)

Kunde inte låta bli att kolla på Air France och Samsonites hemsidor. Air France mått för handbagage är 5 cm mindre än Samsonite resegarderober. Air France har 35 cm istället för 40 cm som tex SAS.
 
Kunde inte låta bli att kolla på Air France och Samsonites hemsidor. Air France mått för handbagage är 5 cm mindre än Samsonite resegarderober. Air France har 35 cm istället för 40 cm som tex SAS.
aj då. trodde alla de "stora" hade harmoniserat sina regler. Bra att komma ihåg att ha koll på om det finns möjlighet att välja flygbolag.
 
Ja det finns resegarderober som klarar måtten för handbagage. (kanske för sent för TS, men ifall någon annan undrar så har t ex Samsonite ett par modeller)
Jag kunde inte hitta någon hos Samsonite som skulle klara måtten hos AirFrance.
 
Jag kunde inte hitta någon hos Samsonite som skulle klara måtten hos AirFrance.
Jag kontrollerade inte med AirFrance utan utgick från att de hade samma regler som (de flesta?) andra.
My bad.
Bra att få upp ögonen för att de är snålare än t ex StarAlliance, risk att stå där med lång näsa även med vanliga handbagaget ...
Annars tycker jag mig ha noterat att många av de som har resegarderob som handbagaget reser långt fram i kabinen .... (och brukar ha ett till handbagage)
 
Jag kontrollerade inte med AirFrance utan utgick från att de hade samma regler som (de flesta?) andra.
My bad.
Bra att få upp ögonen för att de är snålare än t ex StarAlliance, risk att stå där med lång näsa även med vanliga handbagaget ...
Annars tycker jag mig ha noterat att många av de som har resegarderob som handbagaget reser långt fram i kabinen .... (och brukar ha ett till handbagage)
Ja, alla gånger då jag rest med resegarderob har jag, utöver den, haft kabinväska och handväska med mig. Och det är nog Star alliance jag har rest med alla gångerna.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 475
Senast: Paddington
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 155
Senast: Sassy
·
  • Artikel
Dagbok Efter 40 minuter i telefonkö, hos sjukresor När ska du åka? 8.40 och ska vara där för incheckning 2 1/2 timme tidigare. Hur dags...
Svar
3
· Visningar
549
Senast: IngelaH
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 764
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp