Hedinn
Moderator
Fransmän brukar gilla mig, jag kan förklara läget för dem om de är kinkiga.Mais oui.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fransmän brukar gilla mig, jag kan förklara läget för dem om de är kinkiga.Mais oui.
Haha sorry! Jag bör få besked imorgon fm trodde hon, kan hojta då om det hjälper?Så frustrerande att se att detta skrevs nyss och att det därför inte finns någon rimlig möjlighet att få svar på om det gått när man scrollar ner....
Nope, det är ett mjukt fodral som är cirka tre centimer för långt och fem för brett. Eller nåt sånt. De vägrar! Fastän en gubbes vinterrock tar större plats!Men allvarligt, det var väl inte en 2x2 meter stor trälåda du skulle frakta kläderna i?
Så stelbent!Nope, det är ett mjukt fodral som är cirka tre centimer för långt och fem för brett. Eller nåt sånt. De vägrar! Fastän en gubbes vinterrock tar större plats!
Ja, helt stört faktiskt! Blev liksom helt paff.Så stelbent!
Nope, det är ett mjukt fodral som är cirka tre centimer för långt och fem för brett. Eller nåt sånt. De vägrar! Fastän en gubbes vinterrock tar större plats!
Haha, jag sa faktiskt det till makenKnäpp en vinterrock runt och låtsas att det bara är den?![]()
Hehe jag tänkte också det. Slänga de lite nonchalant över armen som att det här är kläderna jag har på mig idag.Knäpp en vinterrock runt och låtsas att det bara är den?![]()
Nope, AirFrance säger nej. Sjukt snorkig tjej också som jag pratade med. Tydligen är det HELT omöjligt att få plats med en resegarderob i kabinen. Sånt fantastiskt skitsnack för jag har vid flera tillfällen sett kvinnor flyga som haft med sig brudklänningar. Då har alltså SAS, Norwegian och Qatar vid de tillfällena sett till att ordna med det. Men med AF är det omöjligt.
Så nu får min kära make engineer nån form av lösning till mig så jag får med mig klänningarna in i kabinen, med nåt form av skydd över.
Jävla skitflygbolag alltså
Ja och ja!
Men bra make!
Ja det finns resegarderober som klarar måtten för handbagage. (kanske för sent för TS, men ifall någon annan undrar så har t ex Samsonite ett par modeller)Kanske bäst att kolla med Air France. Så här säger finnair: Ja, du kan ta med en resegarderob som handbagage om den ligger inom den tillåtna storleken för handbagage (56 x 45 x 25 cm). Observera att en resegarderob ersätter det normala handbagaget. Utöver resegarderoben får du ta med en personlig tillhörighet, exempelvis en liten handväska, en liten väska för bärbar dator eller en liten ryggsäck, maximala mått 40 x 30 x15 cm. Läs mer om handbagage.
FINNS det så små resegarderober??
Ja det finns resegarderober som klarar måtten för handbagage. (kanske för sent för TS, men ifall någon annan undrar så har t ex Samsonite ett par modeller)
aj då. trodde alla de "stora" hade harmoniserat sina regler. Bra att komma ihåg att ha koll på om det finns möjlighet att välja flygbolag.Kunde inte låta bli att kolla på Air France och Samsonites hemsidor. Air France mått för handbagage är 5 cm mindre än Samsonite resegarderober. Air France har 35 cm istället för 40 cm som tex SAS.
Jag kunde inte hitta någon hos Samsonite som skulle klara måtten hos AirFrance.Ja det finns resegarderober som klarar måtten för handbagage. (kanske för sent för TS, men ifall någon annan undrar så har t ex Samsonite ett par modeller)
Jag kontrollerade inte med AirFrance utan utgick från att de hade samma regler som (de flesta?) andra.Jag kunde inte hitta någon hos Samsonite som skulle klara måtten hos AirFrance.
Ja, alla gånger då jag rest med resegarderob har jag, utöver den, haft kabinväska och handväska med mig. Och det är nog Star alliance jag har rest med alla gångerna.Jag kontrollerade inte med AirFrance utan utgick från att de hade samma regler som (de flesta?) andra.
My bad.
Bra att få upp ögonen för att de är snålare än t ex StarAlliance, risk att stå där med lång näsa även med vanliga handbagaget ...
Annars tycker jag mig ha noterat att många av de som har resegarderob som handbagaget reser långt fram i kabinen .... (och brukar ha ett till handbagage)
Ja, den var fin! Min klänning hade dock absolut inte rymts i den, men för tunnare plagg fungerar den säkert braTipsar om denna väska!
https://www.hookandalbert.com/products/womens-black-with-gold-garment-weekender-bag
Finns i fler färger![]()