Bukefalos 28 år!

Reserv på tävling

Lejonelle

Trådstartare
Blev bortlottad på en rallytävling och står som startnummer R5, antar att R står för reserv. Vad gäller då? Blir man erbjuden plats om det blir återbud? Hur långt innan i så fall - ska man vänta ut alla andra först och se om man får starta? Får man pengar tillbaka om man inte får starta? Kan man stryka sig som reserv och få pengar tillbaka direkt, i så fall kan man ju anmäla till någon annan tävling samma dag.
 
Jag tävlar inte rally men gissar att det innebär att de ringer reserverna i turordning vid återbud. De kan nog ringa lite när som, men senast dagen innan tävlingen är nog rimligt.
Om du inte får plats på tävlingen får du pengar tillbaka. Du får nog även pengar tillbaka om de ringer och erbjuder dig platsen men du då tackar nej för att det kommer med för kort varsel.
Om du inte vill stå som reserv uppskattar de nog att du hör av dig så att de kan ta bort ditt namn från listan!

Pengarna återbetalas via Dibs om du betalat på det sättet, då får du som ett tillgodokvitto som du kan använda på SBKtävling. Hur snabbt det sker varierar nog.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 089
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 827
Senast: Nepenthe
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 755
Senast: Oknytt
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 695
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Optimala foderrutiner?
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp